• rozwiń
    • WIG20 2235.31 +0.41%
    • WIG30 2532.44 +0.35%
    • WIG 58622.10 -0.33%
    • sWIG80 11587.49 +0.13%
    • mWIG40 3749.04 -0.26%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:09

Dostosuj

Wypłacałeś pieniądze Visą? Lepiej sprawdź swój wyciąg...

Wypłacałeś pieniądze Visą? Lepiej sprawdź swój wyciąg...
Foto: TVN24 Foto: Bankomaty wielokrotnie kięgowały pojedyńcze operacje

Każdy, kto w ostatnich dniach używając karty Visa wypłacał gotówkę z bankomatów, powinien dokładnie sprawdzić swój wyciąg bankowy. Jeśli okaże się, że z konta zniknęło więcej pieniędzy niz powinno - nie należy się dziwić...

W wielu wypadkach konto zostało wyczyszczone do zera, a nawet wpędzone w debet. Ale spokojnie: to tylko awaria. Bankowcy solennie zapewniają, że klienci swoich pieniędzy nie stracą.

Visa Europe przyznała, że wielokrotne księgowanie jednorazowych wypłat z bankomatów, to wina awarii jej systemu. Ofiarą awarii mógł paść każdy użytkownik karty Visa, ale pierwsi zauważyli ubytki na kontach klienci Multibanku i mBanku. Firma przeprasza klientów i zapowiada jak najszybsze naprawienie szkód.

"Wczoraj, we wtorek 15 stycznia br., organizacja Visa Europe odnotowała wystąpienie w Polsce pewnych problemów dotyczących ograniczonej liczby transakcji wypłat z bankomatów, które mogły zostać błędnie  zaksięgowane dwa lub więcej razy.  Problemy te zostały usunięte; obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji. Serdecznie przepraszamy użytkowników kart Visa za ewentualne niedogodności. Mamy nadzieję na jak najszybsze rozwiązanie wszelkich kwestii, jakie mogły wyniknąć z tego powodu" - czytamy w oświadczeniu Visa Europe.

Pieniądze znikały w oczach

Zostałem bez pieniędzy i czuję się bezsilny. Nikt mi nawet nie odpowiedział czy mogę dalej korzystać z konta. Jutro musze jechać do pracy i mam nadzieje że zostało mi gotówki na bilet...

marcin o Multinbanku

Przerażeni klienci Multibanku ze zgrozą patrzyli na salda swoich kont, które topniały w oczach. Jeden z internautów tvn24.pl żalił się, że stracił 1,6 tys. złotych inny wysłał zdjęcie rachunku, gdzie zamiast 500 zł na koncie jest prawie 300 zł debetu. Klienci banku nie kryli złości, narzekali również na zbagatelizowanie sprawy przez bank.

- Wchodzę na swoje konto i widzę że nagle wyparowało mi 1600 zł. Jestem w ciężkim szoku, bo dwie godziny temu sprawdzałem saldo konta i wszystko było w porządku - pisze internauta Marcin. Skarżył się również, że konsultanci banku nie udzielił mu żadnych informacji poza krótkim "mamy awarię". Nikt nie dał mu również gwarancji, że nie straci pieniędzy.

Banki nieco zdezorientowane

Przedstawiciele banku tłumaczyli, że znikające z kont pieniądze to efekt awarii w komunikacji danych rozliczeniowych, które docierają do Multibanku.

Łatwiej nawiązać kontakt z kosmitami niż pracownikiem mbanku!!!

internauta Arkadiusz

- Klienci, którzy dokonywali transakcji gotówkowych w bankomatach innych niż Euronetu, mogli mieć kilkakrotnie zaksięgowane na rachunkach pojedyncze operacje, których wtedy dokonali - tłumaczył Mateusz Żelichowski, rzecznik Multibanku. - Czyli jeśli ktoś pobrał 100 zł, to operację mogła być zaksięgowana na kilkaset złotych - wyjaśniał.

Żelichowski zapewniał jednocześnie, że awaria została zlokalizowana i niebawem będzie naprawiona.

Z podobnymi przypadkami wielokrotnego księgowania rachunków zetknęli się również klienci mBanku. Rzecznik banku Magdalena Ossowska zapewniła w rozmowie z TVN CNBC Biznes, że wielokrotne księgowanie dotyczyło jedynie transakcji dokonywanych w niedzielę, a księgowanych w poniedziałek. Dodała, że bank jeszcze w środę będzie chciał naprawić i zwrócić klientom wirtualne wypłaty wraz w pobraną prowizją.

Zarówno mBank, jak i Multibank należą do BRE Bank SA.


mkos

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane