• rozwiń
    • WIG20 2232.58 -0.72%
    • WIG30 2529.05 -0.78%
    • WIG 58730.11 -0.70%
    • sWIG80 11541.93 -0.42%
    • mWIG40 3747.94 -0.86%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:28

Dostosuj

Wreszcie kupisz sobie Rolexa...

Wreszcie kupisz sobie Rolexa...
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: Rolex wkrasza do Polski

Ruszył pierwszy w Polsce salon marki Rolex. Perwersyjnie drogie zegarki będzie można od jutra kupić w sklepie producenta w warszawskim zagłębiu luksusu, czyli na Placu Trzech Krzyży. W pobliżu sklepy mają takie marki jak Burberry, Hugo Boss czy Armani. Cały polski rynek towarów luksusowych wart jest już 7 mld zł.

Partnerem Rolexa na polskim rynku jest jubilerski W.Kruk. - Rolex dojrzał do wejścia na polski rynek i uznał, że trzeba na tym rynku znaleźć odpowiedniego partnera - mówi Wojciech Kruk, przewodniczący Rady Nadzorczej polskiej spółki. Firma W.Kruk słynne zegarki w swoich sklepach sprzedaje już trzy lata i Szwajcarzy sami się do niej zgłosili z propozycją współpracy.

W sklepie będzie można kupić np. zegarek z białego złota, zdobiony platyną. Cena? Bagatela 116 tys. zł. To najdroższy model, jaki można dostać w tym butiku. Z takiego cacka sprzedawcy zostaje w kasie ponad 45 tysięcy złotych. Reszta trafia do producenta. W zeszłym roku W.Kruk sprzedał około 100 rolexów. Szacuje, że w ciągu trzech lat ta liczba będzie rosła w tempie nawet 40-procentowym.

Rynek rozwija się luksusowo

Otwarcie sklepu Rolexa to doskonały dowód na to, że polski rynek towarów luksusowych rozwija się w najlepsze. - Już teraz odczuwamy te starania, które włożyliśmy w prezentację, w sprzedaż produktów - mamy coraz więcej klientów. Ci klienci pojawiają się znacznie częściej niż pod koniec ubiegłego roku - mówi Bartłomiej Matusiewicz z Bang & Olufsen. Firma sprzedaje i montuje ręcznie wykonany w jednej duńskiej manufakturze wysokiej jakości sprzęt audio-wideo. Średni koszt jednego zestawu kina domowego tej marki to około 100 tysięcy złotych.

Dobrze widzie się też luksusowym markom z innych branż. Rynek towarów luksusowych warty jest w naszym kraju około 7 mld zł. Połowę tej kwoty najbogatsi Polacy wydali na luksusowe artykuły spożywcze i alkohole. - Rynek polski jest niezwykle dynamiczny i liczba osób zamożnych przyrasta w tempie dwucyfrowym. To jest bardzo atrakcyjne dla wszystkich dostawców dóbr i usług luksusowych - zauważa prof. Joanna Pietrzak z Uniwersytetu Gdańskiego. W sumie mamy już w Polsce około 70 tysięcy milionerów.

bgr ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane