• rozwiń
    • WIG20 2276.35 -0.44%
    • WIG30 2616.96 -0.47%
    • WIG 58940.91 -0.26%
    • sWIG80 11565.98 -0.38%
    • mWIG40 4026.82 -0.15%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:39

Dostosuj

Właściciel Biedronki stracił 10 mln euro na jednodniowej promocji

Właściciel Biedronki stracił 10 mln euro na jednodniowej promocji
Foto: Wikipedia CC BY SA/ Jarosław Kruk Foto: Jeronimo Martins posiada ponad 1900 sklepów "Biedronka" w Polsce

Grupa Jeronimo Martins, właściciel dyskontów Biedronka, straciła na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w dłuższej perspektywie marketingowa akcja się opłaci.

W komunikacie przekazanym w środę giełdzie w Lizbonie, władze Jeronimo Martins (JM) ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja 2012 roku detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.

Promocja 1 Maja

Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.

Promocja się opłaciła

W opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.

"Wierzymy, że zarówno duża promocja z 1 maja, jak i kilka kolejnych akcji, miało pozytywny oddźwięk na konsumentów, co w przyszłości zaowocuje zwiększeniem sprzedaży w naszych sklepach" - poinformował koncern w komunikacie.

Proszą dostawców o pomoc

Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.

W pierwszym półroczu br. grupa Jeronimo Martins zwiększyła swoje obroty o 7,5 proc. do poziomu 5,1 mld euro. Od stycznia do czerwca 2012 r. o 5 proc. wzrósł także jej wynik operacyjny, sięgając kwoty 327 mln euro. W tym okresie portugalska firma zwiększyła sprzedaż w dyskontach Biedronka o 18,1 proc., do 2,8 mld euro.

Jeronimo Martins SGPS, S.A. to portugalskie przedsiębiorstwo będące właścicielem między innymi sieci handlowej Biedronka. Grupa kapitałowa Jeronimo Martins posiada ponad 1900 sklepów i 10 centrów dystrybucyjnych na terenie Polski. Przedsiębiorstwo zatrudnia w Polsce ponad 36 tysięcy pracowników.

W Portugalii Grupa JM zarządza  sieciami hipermarketów i supermarketów a także hurtowniami i zakładami produkcyjnymi.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane