• rozwiń

Temat: Biznes dla Ludzi

Wakacyjny kredyt i zguba w hotelu, czyli urlopowe rady Blajera

Wakacyjny kredyt i zguba w hotelu, czyli urlopowe rady Blajera

Jak nie wpaść w pułapkę wakacyjnego kredytu? Co zrobić, gdy zgubimy coś w hotelu i czy możemy wówczas liczyć na odszkodowanie? Na te pytania odpowiedział Paweł Blajer w programie "Biznes dla Ludzi" o godz. 18.00 w TVN24 Biznes i Świat.

W okresie wakacyjnym banki kuszą nas atrakcyjnymi promocjami na kredyty gotówkowe. Jednak decyzję o pożyczce warto wcześniej dobrze przemyśleć i poznać ewentualne „haczyki”, które czyhają na nas w umowie.

Warto pamiętać, że z dużym ryzykiem wiąże się zaciąganie pożyczek w instytucjach pozabankowych, bowiem takie firmy nie są objęte nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.

Porównajmy oferty

Kredyt możemy też wziąć w miejscu, w którym kupujemy wymarzoną wycieczkę, ale jak zaznacza Michał Krajkowski z DK Notus pożyczki nie powinniśmy zaciągać w biurze podróży pod wpływem impulsu.

- Tam te pieniądze możemy mieć szybko, ale może się okazać, że będzie to bardzo drogi kredyt - radzi Krajkowski. - Porównajmy tę ofertę z ofertą naszego banku, dowiedzmy się jakie są jej warunki, np. rata, prowizja i oprocentowanie. Może być tak, że w naszym banku uzyskamy pożyczkę gotówkową na znacznie lepszych warunkach - dodaje.

Należy pamiętać, że w koszty kredytu wchodzi oprocentowanie, ubezpieczenie na życie, opłata przygotowawcza, prowizja za udzielenie pożyczki, prowizję za wcześniejszą spłatę oraz ubezpieczenie podróżne.

- Ubezpieczenie podróżne możemy otrzymać w pakiecie, ale sprawdźmy jaki jest zakres tego ubezpieczenia, co nam oferuje i w jakich krajach obowiązuje. Może się okazać, że ubezpieczenie które mamy w pakiecie z pożyczką obowiązuje tylko w krajach Unii Europejskiej - zaznacza Krajkowski.

Zguba w hotelu

Zgodnie z prawem hotel odpowiada za wszystko, co zostało wniesione do pokoju lub przekazane pracownikom hotelu. Odpowiedzialność obejmuje utratę lub uszkodzenie rzeczy przez nas wniesionych, tzn. rzeczy znajdujących się w obiekcie w czasie korzystania przez nas z jego usług.

- To hotel jest zobowiązany do zapłaty nam odszkodowania z tytułu utraconych, skradzionych czy zniszczonych rzeczy - zaznacza Marta Rupieta, radca prawny. Jak dodaje, odpowiedzialność hotelu ukształtowana jest na zasadzie ryzyka. Oznacza to, że goście nie muszą udowadniać winy hotelu.

Warto zauważyć, że odpowiedzialność hotelu jest ograniczona jeżeli chodzi o wysokość odszkodowania. - Jeżeli zostawimy w pokoju np. tablet i zostanie on nam skradziony to odpowiedzialność hotelu będzie ograniczona do kwoty 50-krotności tego ile płacimy za jedną dobę hotelową. To jest maksymalna odpowiedzialność hotelu za rzecz, którą nie daliśmy na przechowanie i nie została skradziona np. przez pracownika hotelu.

Co jeszcze w programie?

W programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer wyjaśnił także co powiedzieć, gdy na rozmowie kwalifikacyjnej padnie pytanie: "proszę nam coś powiedzieć o sobie" oraz wytłumaczy jakie są sposoby na obniżkę kosztów firmy.

Program "Biznes dla Ludzi" Pawła Blajera do obejrzenia na antenie TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane