• rozwiń
    • WIG20 2191.61 -0.61%
    • WIG30 2491.65 -0.57%
    • WIG 58053.03 -0.42%
    • sWIG80 11621.13 -0.07%
    • mWIG40 3823.88 +0.09%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

W pół roku zniknie Era?

W pół roku zniknie Era?
Foto: TVN24 Foto: Czy to ostatnie chwile marki Era?

Najsilniejsza w rankingu "Rzeczpospolitej" polska marka telekomunikacyjna zniknie z rynku. W przyszłym roku zastąpi ją T-Mobile. Deutsche Telekom liczy, że to poprawi jego pozycję na polskim rynku - pisze "Rzeczpospolita".

Jak dowiedziała się gazeta, wprowadzenie do Polski w przyszłym roku marki T-Mobile zapowiedział już pracownikom Polskiej Telefonii Cyfrowej prezes zarządu spółki Klaus Hartmann. Operacja ma zostać sfinalizowana do połowy 2009 roku.

Jak na razie przedstawiciele biura prasowego Ery, nie chcą oficjalnie komentować tych doniesień, ale według informacji "Rz" potwierdził ją w wewnętrznych rozmowach z pracownikami PTC Hamid Akhavan, członek zarządu Deutsche Telekom.

Decyzja nie dziwi obserwatorów rynku. Przedstawiciele DT zapowiedzieli ją już w 2006 r., kiedy przejęli kontrolę nad PTC. Wstrzymywali się z decyzją do czasu zakończenia sporu właścicielskiego z francuskim Vivendi. Wedle informacji gazety dłużej już czekać nie mogli. – PTC jest w trudnej sytuacji. Utrata pierwszej pozycji na komórkowym rynku jest dla zarządu boleśniejsza, niż by się mogło wydawać na podstawie oficjalnych wypowiedzi. Mimo szumnych planów na razie nie udało się nadrobić straty do konkurentów – twierdzi osoba zbliżona do PTC.

Śladem Orange

Decyzja o zmianie marki może dziwić, biorąc pod uwagę jej siłę. W tegorocznej edycji rankingu „Rz“ Era okazała się najmocniejszą wśród polskich marek telekomunikacyjnych i szóstą pod względem wartości w zestawieniu ogólnym.

Jednak przykład PTK Centertel, która przed kilkoma laty zmieniła markę Idea na Orange, wydaje się kuszący - zauważa "Rzeczpospolita". Rebranding pomógł spółce w poprawieniu pozycji rynkowej, chociaż jego koszt był znaczący. Polscy klienci operatora zaakceptowali międzynarodową markę z posmakiem światowości – mówi Dariusz Nachyła, prezes zarządu firmy doradczej Deloitte Business Consulting.

Globalne ujednolicanie

– Ujednolicanie marek pozwala wzmocnić ich globalną siłę. Kupowanie usług pod międzynarodową marką daje klientom poczucie przynależności do czegoś wielkiego – tłumaczy w rozmowie z "Rz" Steven Hartley z brytyjskiej firmy badawczej Ovum.

Za rok lub dwa lata może zniknąć kolejna marka telekomunikacyjna – Plus. Polscy udziałowcy Polkomtelu zbliżają się do porozumienia z brytyjskim Vodafonem, który chce przejąć kontrolny pakiet akcji operatora. To oznacza zastąpienie marki Plus marką Vodafone - pisze dziennik.

bgr/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane