• rozwiń
    • WIG20 2179.53 -0.69%
    • WIG30 2471.15 -0.76%
    • WIG 57618.54 -0.70%
    • sWIG80 11589.08 -0.33%
    • mWIG40 3715.08 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Vistula i Wólczanka jak Louis Vuitton?

Vistula i Wólczanka jak Louis Vuitton?
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: Vistula i Wólczanka ma ambitne plany

W poniedziałek Vistula i Wólczanka rozpaliła emocje ogłoszeniem planów wrogiego przejęcia spółki jubilerskiej W.Kruk. Kilkanaście godzin potem prezes Vistuli dolał oliwy do ognia - do garniturów i biżuterii firma może dorzucić bajsbolówki - ale za to z logo jednej z legend amerykańskiego przemysłu - firmy GAP.

Prezes Rafał Bauer, który poinformował o negocjacjach, mówi o nich jednak na razie ostrożnie: - Jeżeli będziemy rzeczywiście odpowiedzialni za wprowadzanie GAP-a do Polski wtedy będziemy mogli rozmawiać o tym bardziej szczegółowo, natomiast dziś możemy dzielić skórę na "niezabitym niedźwiedziu".

Wielki świat na wielką kieszeń

Niemałe są też ambicje prezesa spółki Rafała Bauera. Jak sam mówi, chce stworzyć w Polsce imperium na miarę światowej sławy domu mody Louis Vuitton.
- Grupa Louis Vuitton jest dla nas wzorem, bardzo byśmy chcieli właśnie przyjąć taką strategię jaką zastosowała niegdyś grupa LV, która dziś doprowadziła ją do tak prestiżowej pozycji na rynku marek - mówi Bauer. Analitycy rynku odzieżowego oceniają jednak, że zadziała efekt skali.

Taki ruch Vistuli to niekoniecznie dobra wiadomość dla klientów: - Z punktu widzenia konsumenta stworzenie miejsca, w którym będzie skupisko kilku, kilkunastu marek może oznaczać wyższe albo trochę wyższe ceny - mówi Sobiesław Kozłowski z BPH.

Rodzi się polska potęga?

Jednak prezes Bauer skrupulatnie buduje swoje imperium na polski w imię biznesowej zasady: "Duży może więcej".

Zarówno Vistula jak i Wólczanka to firmy z długą tradycją. Na początku lat 90. obie zadebiutowały na giełdzie. Dwa lata temu spółki połączyły się, żeby już rok później zainwestować w słynne domy centrum. A teraz zarządzający spółkami wyczuli kolejny łakomy kąsek - rodzinny biznes luksusowej marki jubilerskiej W.Kruk, który od ośmiu lat jest także właścicielem włoskiej marki Deni Kler.

Jednak tu może pojawić się problem w ambitnych planach prezesa Bauera. Wojciech Kruka zarzuca, że Vistula podejmuje próby wrogiego przejęcia jego biznesu. Mimo tego, jak poinformował Rafał Bauer do piątku przedstawiciele W.Kruk mają wydać w tej sprawie oświadczenie.

mkg/korv

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane