• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Vista z ludzką twarzą

Vista z ludzką twarzą
Foto: TVN24/Archiwum Foto: Chociaż Vista sprzedaje się nieźle, producent ciągle boryka się ze złym wizerunkiem

Microsoft przeznaczy 300 mln dol. na poprawę wizerunku systemu operacyjnego Windows Vista. To początek walki marketingowej, by zmienić wciąż niepochlebne opinie o tym produkcie.

- Czy Microsoft kiedykolwiek wymyśli coś, co sprawi, że komputery będą jak ciastka, które można jeść w trakcie pracy? - zagaduje Billa Gatesa popularny amerykański satyryk Jerry Seinfeld. Dla firmy ważniejszym pytaniem jest jednak, czy za grube pieniądze uda się jej przekonać niechętnych do zmiany systemu operacyjnego, a nieraz i komputera? Władze Microsoftu uważają, że tak.

PC vs Mac

- Milczeliśmy zbyt długo. W efekcie to, jak klienci odbierają naszą markę, zdefiniowali konkurenci. Nadszedł czas, by opowiedzieć własną historię - podkreślił Brad Brooks, wiceprezes Microsoftu odpowiedzialny za marketing firmy. Słowa swoje kieruje szczególnie przeciwko coraz silniejszej firmie Apple. Popularne Mac'i krok po kroku odbierają bowiem Windowsowi zwolenników, między innymi przedstawiając w reklamach PC i Windowsa jako nudziarza w garniturze, Maca zaś jako stylowego i pewnego siebie trendsettera.

Walka o Vistę

Microsoft od początku 2007 r. sprzedał ponad 180 mln licencji na Windows Vistę. System nie zdobył jednak uznania i jest uważany za nieudanego młodszego brata XP. - Po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją, w której zarówno wielu indywidualnych użytkowników, jak i firm uznało, że na nowy system przechodzić nie warto - komentuje w "The New York Times" David Yoffie, profesor Harvard Business School.

- Te opinie nie zawsze są sprawiedliwe - bronią się przedstawiciele Microsoftu. Podkreślają, że gros krytyki bierze się z nieznajomości systemu.

Świat za słaby dla Visty?

Wiadomo jednak, że system ma wysokie wymagania sprzętowe, co zdecydowanie nie przyczynia się do jego masowej ekspansji. - Problem polegał na tym, że kiedy Microsoft wypuścił Vistę, reszta branży nie była na to gotowa - mówi w "Gazecie Wyborczej" Jarosław Smulski, analityk firmy badawczej IDC. - Komputery, zwłaszcza te dostępne w Polsce, były na Vistę za słabe.

Czy zatem dobra i bardzo droga kampania pomoże w spopularyzowaniu Visty? Czas pokaże.

sm/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane