• rozwiń

Unia napędza autobusową rewolucję. Solaris, Mercedes, MAN i Chińczycy walczą o nowy rynek

Unia napędza autobusową rewolucję. Solaris, Mercedes, MAN i Chińczycy walczą o nowy rynek
Foto: sxc.hu Foto: Unia chce sprawić, by transport publiczny był bardziej ekologiczny

W komunikacji miejskiej zaczyna się technologiczna rewolucja - pisze piątkowa "Puls Biznesu". W walce o autobusy z nowymi bardziej ekologicznymi napędami widać polskiego Solarisa i niemieckie Mercedes oraz MAN.

Na początku września Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce podpisał umowę na zakup dwóch autobusów elektrycznych.

Na podpisy czeka też decyzja o zakupie 10 takich autobusów przez Warszawę. A tego typu zamówień będzie coraz więcej.

Unia przeciw węglowi

Wszystko za sprawą unijnego planu dekarbonizacji transportu, który zakłada, że do roku 2050 r. emisja C02 w transporcie spadnie o 54-67 proc. Unia chciałaby jednak, by już do 2030 r. spadła o 9 proc., więc już w perspektywie budżetowej 2014-20 spora część pieniędzy zostanie przeznaczona na promocję autobusów miejskich tzw. zero- i niskoemisyjnych.

- Obecnie trwają negocjacje z Komisją Europejską (KE) dotyczące kształtu regionalnych programów operacyjnych. Autobusów z alternatywnym napędem będzie tyle, ile zapisze się w projektach unijnych. Nikt nie jest w stanie podać dokładnej liczby - zaznacza Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

W walce o autobusy z nowymi napędami widać polskiego Solarisa i niemieckie Mercedes oraz MAN. Ale o rodzący się rynek bardzo aktywnie zabiegają też firmy dotychczas nieznane albo grające w europejskiej trzeciej lidze - chińskie BYD Auto, czeski SOR, turecki Otokar czy polskie AMZ-Kutno i Solbus.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane