• rozwiń
    • WIG20 2173.75 +0.82%
    • WIG30 2463.94 +0.89%
    • WIG 57297.12 +0.70%
    • sWIG80 11452.13 -0.32%
    • mWIG40 3670.47 +0.71%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Tylko inwestorzy sięgają po prasę?

Tylko inwestorzy sięgają po prasę?
Foto: Parkiet Foto: Spośród gazet ogólnopolskich tylko "Parkiet" zwiększył sprzedaż

Niemal wszystkie dzienniki ogólnopolskie straciły w marcu czytelników w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tylko ”Parkiet Gazeta Giełdy” zanotował w lutym br. wzrost sprzedaży.

Liderem sprzedaży wśród dzienników o zasięgu ogólnopolskim pozostaje ”Fakt” (wydawnictwo Ringier Axel Springer Polska). W marcu jego średnie rozpowszechnianie płatne wyniosło 413 718 egz. - o 6,5 proc. mniej niż w lutym 2010 roku.

Nieodmiennie drugie miejsce okupuje ”Gazeta Wyborcza” (Agora) z przeciętną sprzedażą 313 381 egz. To oznacza spadek o 7,2 proc. wobec lutego 2010 r.

Na trzecim miejscu plasuje się ”Super Express” (Murator) – 179 791 egz. Jego spadek wobec lutego 2010 r. okazał się stosunkowo niewielki - 2,6 proc.

Dalej znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica) ze sprzedanymi średnio 137 160 egzemplarzami (i spadkiem o 3,9 proc.)

Piąte miejsce notowania zajął ”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem nieco tylko ponad stu tysięcy sprzedanych egzemplarzy (dokładnie jego średnia wyniosła 100 155 egz. - co oznacza spadek o 2,2 proc.)

Kolejne miejsca pod względem sprzedaży zajmują: "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 47 603 egz. (spadek o 3,9 proc.), wychodząca dwa razy w tygodniu "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 33 150 egz. (spadek o 5,8 proc.), "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 18 244 egz. (spadek o 0,8 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Presspublica) – 7901 egz. Ta ostatnia gazeta jako jedyna spośród wszystkich notuje wzrost liczby rozpowszechnianych egzemplarzy - i to dość spektakularny: o 13,7 proc.

Zdaniem cytowanego przez Presserwis dyrektora działu sprzedaży w Presspublice Jana Chmiela, jedną z głównych przyczyn negatywnego trendu sprzedaży gazet codziennych jest wzrost cen większości z nich. – Jest to również powiązane ze wzrostem cen innych dóbr i powoduje zmniejszenie siły nabywczej konsumentów – uważa Jan Chmiel. Jak wskazuje, czytelnicy coraz częściej korzystają z alternatywnych źródeł informacji, a wydawcy obserwują stały wzrost ruchu na portalach internetowych.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane