• rozwiń
    • WIG20 2317.17 +0.60%
    • WIG30 2667.09 +0.68%
    • WIG 59852.70 +0.63%
    • sWIG80 11656.13 +0.15%
    • mWIG40 4074.92 +0.95%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Tychy nie chcą oddać Pandy

Tychy nie chcą oddać Pandy
Foto: TVN24 Foto: Związkowcy jadą do Włoch, by ratować Pandę

Związkowcy z firmy Fiat Auto Poland zaniepokojeni zapowiedziami przeniesienia produkcji nowego modelu fiata Panda z tyskich zakładów koncernu do Włoch wybierają się do Włoch, by wyjaśnić sytuację u źródła. Przedstawiciele 6 z 7 działających w tyskich zakładach związków zawodowych domagają się spotkania w tej sprawie z prezesem koncernu Fiat Sergio Marchione.

Nieoficjalne informacje mówią o planach przeniesienia produkcji Pandy z tyskiej fabryki do Włoch. Zdaniem związkowców z polskiego zakładu, takie plany nie mają żadnego ekonomicznego uzasadnienia i oznaczają likwidację tysięcy miejsc pracy w polskich zakładach Fiata oraz w spółkach kooperujących.

Kura od złotych jajek pójdzie na rosół?

List do prezesa Fiata w tej sprawie podpisały wszystkie działające w Fiat Auto Poland związki zawodowe, za wyjątkiem NSZZ "Solidarność", której przedstawiciel pomimo zaproszenia nie przybył na spotkanie.
- Zakładowe organizacje związkowe działające w Fiat Auto Poland SA są zaniepokojone informacjami emitowanymi przez władze Fiat Group, a dotyczącymi planów produkcyjnych Fiata w najbliższych latach. (...) Informacja o lokalizacji następcy Fiata Panda inna niż zakład w Tychach, o ile taka została podjęta, jest zapewne dla wszystkich pracowników decyzją niezrozumiałą i mocno krzywdzącą. Nie musimy ani nikogo przekonywać, ani nikomu udowadniać, że zarówno poziom produkcji oraz jej jakość nie przynosi wstydu tyskiemu zakładowi - piszą związkowcy.

Zwracają również uwagę na inną, ich zdaniem niepokojącą informację iż miejscem produkcji kolejnego małego fiata będą zakłady w Serbii. Według związków, "jakość Fiata, a szczególnie wyrobów z tyskiego zakładu nie tylko jest coraz lepsza, ale wręcz niejednokrotnie przewyższa auta konkurencji".

Włoskie napięcie

Możliwość przeniesienia produkcji Pandy do fabryki w Pomigliano pod Neapolem, o czym media spekulowały od listopada, miał - według prasy - zapowiedzieć 22 grudnia dyrektor generalny turyńskiego koncernu Sergio Marchione po spotkaniu z włoskim rządem i włoskimi związkowcami. Podczas trwających targów motoryzacyjnych w Detroit w USA Marchione ogłosił, że fabryka koncernu na Sycylii zostanie zamknięta do końca 2011. Niepewny jest też los fabryki w Neapolu, od której władze koncernu domagają się obniżenia kosztów.

Obecna wersja Pandy jest produkowana od sześciu lat w Tychach.

mkg ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane