• rozwiń
    • WIG20 2168.42 -0.73%
    • WIG30 2490.00 -0.76%
    • WIG 56135.55 -0.75%
    • sWIG80 11536.04 -0.74%
    • mWIG40 3867.96 -0.67%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:36

Dostosuj

TVN24 i TVN kształtują elektroniczne opinie

TVN24 i TVN kształtują elektroniczne opinie
Foto: TVN24 Foto: TVN24 i TVN kształtują elektroniczne opinie

Doniesienia TVN24 były wiadomościami najczęściej cytowanymi przez inne redakcje spośród wszystkich mediów elektronicznych. Wysoko w rankingu uplasowała się także siostrzana telewizja TVN, a wśród wszystkich mediów najczęściej powoływano się na "Rzeczpospolitą"

W całym roku 2010 doniesienia "Rzeczpospolitej" inne media cytowały 13 703 razy - wyliczył przygotowyujący to zestawienie Instytut Monitorowania Mediów. Zajmująca drugie miejsce "Gazeta Wyborcza" odnotowała 8 447 cytwań, "Dziennik Gazeta Prawna" na miejscu trzecim ma 5 693 powołania w innych mediach.

TVN24 przewodzi telewizjom

Najbardziej opiniotwórczą telewizją, jednocześnie najbardziej opiniotwórczym medium elektronicznym jest telewizja TVN24, zajmująca czwarte miejsce w rankingu ogólnym. Inne redakcje doniesienia naszej stacji cytowały w ciągu całego roku 4 8 33 razy.

Siostrzana telewizja TVN była cytowana 2 104 razy, zaś portal onet.pl 1 246 razy, co dało mu pozycję lidera wśród mediów internetowych, zaraz przed tvn24.pl.

Dominował Smoleńsk

Ja zauważają analitycy Instytutu Monitorowania Mediów, w 2010 roku kluczem do sukcesu w postaci wysokiej liczby powołań były wywiady i kontrowersyjne wypowiedzi. W swoim raporcie piszą: 'Dużą nośność zapewniały zwłaszcza kontrowersyjne wypowiedzi polityków („ktoś je nadpiłował”) i sensacyjne, choć niekoniecznie prawdziwe relacje w sprawie Smoleńska („jak nie wyląduję to mnie zabiją”). Doniesienia dotyczące katastrofy smoleńskiej i polityki polskiej były cytowane przez inne media zdecydowanie najczęściej'.

Zauważają oni też, że w drugiej połowie 2010 roku zauważalna jest obecność na wysokich miejscach głównego rankingu gazet postrzeganych dotąd jako niszowe – "Gazety Polskiej", "Naszego Dziennika" i "Gościa Niedzielnego". "Było to związane z ich publikacjami na temat katastrofy smoleńskiej, często postrzeganymi jako kontrowersyjne" - stwierdzają.


Badanie przeprowadzono na podstawie 77 593 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia do 31 grudnia 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 37 stacji telewizyjnych, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

//sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane