• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

TVN zmroził konkurentów

TVN zmroził konkurentów
Foto: tvn Foto: TVN popularny wśród telewidzów, tvn24.pl - wśród internautów

Styczeń był bardzo dobrym miesiącem dla TVN. Telewizja umocniła się na pozycji lidera pod względem oglądalności w swojej grupie docelowej. Świetnie radzą sobie także portale onet.pl, plejada.pl - i tvn24.pl.

W styczniu 2009 roku oglądalność telewizji TVN w jego grupie docelowej (mieszkańcy miast powyżej 100 tys. w wieku 16-49) wyniosła 20,8 proc. Oznacza to, że kanał znacząco wyprzedził swoich największych konkurentów: drugi Polsat zanotował oglądalność na poziomie 14,7 proc., TVP1 - 14 proc., a TVP2 - 12,1 proc.

Biorąc pod uwagę zasięg TVN, kanał dobrze radził sobie także jeżeli chodzi o ogólny udział w rynku. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez AGB Nielsen Media Research, TVN z wynikiem na poziomie 18,5 proc. był drugim najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w "peak time" (czasie największej oglądalności). Pierwsza pod tym względem publiczna "Jedynka" zanotowała 22,8 proc. oglądalności, trzecia TVP2 17,9 proc., a czwarty Polsat 16,2 proc.

Całodobowy udział w rynku TVN wyniósł w styczniu 15,3 proc., TVP1 - 22,8 proc., TVP2 - 16,4 proc., a Polsatu - 14,2 proc. TVN ma znacznie mniejszy tzw. zasięg techniczny niż konkurenci, co znaczy, że dociera do mniejszej liczby potencjalnych widzów.

Najchętniej oglądane Fakty

- Wyniki oglądalności w styczniu 2009 r. zawdzięczamy doskonałej ofercie programowej kanału TVN, obejmującej wysokiej jakości lokalnie produkowane seriale i programy oraz doskonałe filmy zagraniczne - napisał w komunikacie przesłanym dziennikarzom rzecznik TVN Karol Smoląg.

Najchętniej oglądanymi programami TVN w styczniu były Fakty (przyciągały do 5,2 miliona widzów), program publicystyczny Uwaga! (do 4,5 miliona widzów), serial kryminalny W-11 Wydział Śledczy (do 4,4 miliona widzów), serial obyczajowy Na Wspólnej (do 4,4 miliona widzów) i serial komediowy Niania (do 3,4 miliona widzów)

Portale grupy TVN też mają się dobrze

Bardzo dobrze radziły sobie także portale internetowe należące do grupy TVN. Portal Onet.pl jest liderem zarówno pod względem liczby użytkowników, łącznej liczby przeczytanych stron, jak i łącznego czasu spędzanego na portalu.

Portal tvn24.pl był natomiast najchętniej odwiedzanym informacyjnym serwisem tematycznym w Polsce odnotowując według ostatnich dostępnych danych z listopada 2008 r. 2,1 miliona użytkowników.

W ten sposób zdecydowanie wyprzedził inne serwisy informacyjne należące do stacji radiowych i telewizyjnych: TVP-informacje – 0,86 miliona użytkowników, RMF.FM – 0,48 miliona użytkowników, Polskie Radio – 0,34 miliona użytkowników, Radiozet.pl - 0,28 miliona użytkowników oraz TVP.info – 0,14 miliona użytkowników.

Z kolei portal Plejada.pl - multimedialny serwis internetowy poświęcony informacjom ze świata show-biznesu - w listopadzie 2008 r. odnotował 2,2 miliona użytkowników. Dzięki temu wynikowi był najpopularniejszym wortalem w swojej kategorii w Polsce.

Badania popularności portali Megapanel PBI/Gemius przeprowadzono w listopadzie 2008 r.

bgr/sk

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane