• rozwiń

TVN podaje wyniki i obiecuje specjalną dywidendę

TVN podaje wyniki i obiecuje specjalną dywidendę
Foto: TV24 Foto: Prezes TVN o wynikach za 2011 r.

Grupa TVN podała wyniki finansowe za ostatni kwartał 2011 r. Raportowane wyniki są gorsze niż przed rokiem, ale przede wszystkim ze względu na wyłączenie z nich wyników platformy "n", która ma zostać wyprowadzona do joint venture zakładanej wspólnie z Grupą Canal+ i UPC. Mimo to TVN zapowiedziała wypłacenie akcjonariuszom specjalnej dywidendy.

Zawarcie umowy z Grupą Canal+ w dniu 18 grudnia 2011 roku spowodowało klasyfikację platformy 'n' jako "Działalności zaniechanej" i zmienia sposób księgowania jej wyników. To wpłynęło na raportowane wyniki całej Grupy.

W rezultacie w IV kwartale 2012 raportowane przychody grupy wyniosły 594 mln zł i były o 1 proc. niższe, niż rok wcześniej; zysk operacyjny spadł do 181,8 mln zł z 208,5 mln zł przed rokiem (-13 proc.), a raportowana EBITDA zmniejszyła się o 15 milionów zł rok do roku, dając w efekcie spadek o 6 proc.

Jeśli jednak w wynikach uwzględnić wyniki platformy "n", są one znacznie lepsze. Przychody wzrosły o 3 proc. do poziomu 794 mln zł, zysk operacyjny urósł o 7 proc. do 125 mln zł, a EBITDA o 15 proc. do 213 mln zł.

Dobrze radziły sobie segmenty Online (czyli m.in. onet.pl i tvn24.pl) - przychody wzrosły w czwartym kwartale o 4 miliony zł i o 5 proc. rok do roku i platforma "n" (wzrost przychodów o 33 miliony zł i 20 proc. rok do roku). Najgorzej radził sobie segment TV - jego przychody spadły w IV kwartale o 3 proc. rok do roku, głównie w efekcie spadku rynku reklamy telewizyjnej.

Osiągnięte cele

W całym 2011 r. raportowane przychody TVN wyniosły 1,96 mld zł (+2 proc. rdr), a porównywalne przychody (z uwzględnieniem platformy "n") 2,65 mld zł (+6 proc.). Z kolei roczna raportowana EBITDA spadła o 4 proc. do 662 mln zł, a porównywalna EBITDA wzrosła o 8 proc. do 660 mln zł.

Grupa TVN z powodzeniem osiągnęła swoje cele na rok 2011, z wynikami działalności opartej na rynku reklamowym odzwierciedlającymi zmienność ich otoczenia oraz przy silnym rozwoju segmentu płatnej telewizji satelitarnej w przeddzień konsolidacji tej części rynku

Markus Tellenbach

Prezes TVN Markus Tellenbach, pozytywnie ocenił te wyniki. - Grupa TVN z powodzeniem osiągnęła swoje cele na rok 2011, z wynikami działalności opartej na rynku reklamowym odzwierciedlającymi zmienność ich otoczenia oraz przy silnym rozwoju segmentu płatnej telewizji satelitarnej w przeddzień konsolidacji tej części rynku. Porównywalne główne dane finansowe są zachęcające: roczne przychody Grupy wzrosły o 6 proc., natomiast wynik EBITDA wzrósł o 8 proc. osiągając cel na poziomie 660 milionów zł. Wskaźniki operacyjne również były bardzo dobre – segment telewizyjny utrzymał swoje udziały oglądalności w grupie docelowej 16-49, segment Online dalej poszerzał swoją bazę użytkowników, a platforma 'n' osiągnęła 1 milion klientów korzystających z ofert HD - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym.

Będzie dywidenda

- Grupa zrealizowała również swoje cele strategiczne – udział w konsolidacji rynku cyfrowej płatnej telewizji satelitarnej przy zabezpieczeniu dystrybucji swoich treści programowych przez znaczący pakiet własnościowy w docelowo zintegrowanych platformach 'n' i Cyfra+. Ogłoszone połączenie tych platform wraz ze strategicznym partnerstwem z Grupą TP daje akcjonariuszom Grupy TVN bardzo atrakcyjną perspektywę udziału w korzyściach z utworzenia wiodącego operatora płatnej telewizji satelitarnej Premium w Polsce. Dzięki dodatkowemu wzmocnieniu poprzez dostęp do największej w kraju oferty usług telekomunikacyjnych oraz szerokiej sieci sprzedaży Grupy TP, TVN znacząco poprawi profil ryzyka ograniczając swoją ekspozycję na nakłady inwestycyjne - dodał Tellenbach.

Zarząd TVN poinformował też, że zarekomenduje specjalną dywidendę za rok 2011 w wysokości 0,1 zł na akcję. Dywidenda ta zostanie wypłacona ze zakumulowanych zysków.

Perspektywy na 2012 r.

Grupa przedstawiła też perspektywy na rok 2012. Firma oczekuje, że wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma poziom z roku 2011, ale spodziewa się 10-procentowego wzrostu rynku reklamy internetowej. Firma liczy, że segmenty TV i Online utrzymają swoje udziały w rynku i rentowności, a platforma "n" będzie nadal dynamicznie się rozwijać.

Jednocześnie TVN poinformowała o odwołaniu prognozy na rok 2012, co jest związane z niestabilnym rynkiem i zmianami w strukturze grupy, które nie pozwalają na precyzyjne oszacowanie wyników finansowych w 2012 r. Wcześniej TVN prognozował osiągnięcie 770 mln zł EBITDA w 2012 r. przy wysokim, jednocyfrowym wzroście rynku reklamy telewizyjnej.

bgr//mat/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane