• rozwiń
    • WIG20 2229.92 -0.18%
    • WIG30 2531.47 0.00%
    • WIG 58851.05 +0.17%
    • sWIG80 11605.03 +0.29%
    • mWIG40 3797.96 +1.36%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

TVN najmocniejszą marką w polskiej prasie

TVN najmocniejszą marką w polskiej prasie
Foto: TVN24 Foto: Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN, odbiera nagrodę

Telewizja TVN zwyciężyła w piątej edycji badania Top Marka dotyczącym popularności i oceny mediów telewizyjnych w prasie. TVN otrzymało też tytuł Marki Marek w podsumowaniu pięciu dotychczasowych badań.

W tegorocznym badaniu objęto analizą 280 tysięcy publikacji prasowych, jakie ukazały się  od 1 lipca 2011 r. do 30 czerwca 2012 roku. Analizowano artykuły dotyczące branż: motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej,

TVN najlepszy

Wśród marek telewizyjnych najbardziej popularnych w prasie zwyciężyła telewizja TVN, wyprzedzając drugi w zestawieniu Polsat (w tym roku o 15 punktów) i trzecią TVP 2 (o 26 punktów). TVN otrzymał także tytuł Marki Marek w podsumowaniu pięciu dotychczasowych badań. Kolejne miejsca najlepszych wizerunkowo marek w okresie od lipca 2007 do czerwca 2012 roku zajęły Polsat, Mercedes, Renault, a także bank PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1.

Pozytywny przekaz

Sebastian Bykowski, wiceprezes Press-Service Monitoring Mediów, powiedział, że telewizja TVN wygrała, bo teksty pojawiające się w prasie o tej telewizji oceniały ją bardzo dobrze. - TVN zwyciężył, bo artykuły prasowe dotyczące telewizji TVN były w większości pozytywne - powiedział.

Inne cenne marki

W branży energetycznej niezmiennym liderem od trzech lat w badaniu Top Marka jest PGE. Ubiegłoroczny układ miejsc w pełni zachowała także branża bankowa. Liderem ponownie został PKO Bank Polski. Pierwsze lokaty, w porównaniu z czwartą edycją badania, zachowały również marki: Tesco (sieci handlowe), RMF (radio), Plus (telekomunikacja), iPhone (telefony GSM) oraz PZU (ubezpieczenia).

Wśród producentów IT na prowadzenie wysunął się Asus, który w ubiegłym roku znalazł się poza pierwszą piątką. W branży kosmetycznej zwyciężył L’Oreal. Najbardziej radykalną zmianę odnotowano w branży artykułów spożywczych, gdzie na pierwszym miejscu pojawił się Red Bull.

Organizatorem badania jest miesięcznik "Press" i Press-Service Monitoring Mediów.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane