• rozwiń

TV Puls do kupienia

Stało się to, o czym mówiło się od miesięcy - międzynarodowy koncern News Corp. należący do Ruperta Murdocha pożegnał się z Telewizją Puls. Związek trapionej przed przejęciem przez Murdocha kłopotami finansowymi telewizji i amerykańskiego koncernu trwał niewiele ponad dwa lata. Jeszcze w tym tygodniu przygotujemy ofertę dla inwestorów - zapowiada prezes TV Puls Dariusz Dąbski.

Koncern News Corp. wycofał się z TV Puls. Wszystkie udziały przeszły w ręce pozostałych wspólników - Zakonu Franciszkanów i i Dariusza Dąbskiego - poinformował koncern w komunikacie prasowym.

W efekcie porozumienia między udziałowcami, 51 proc. udziałów TV Puls należy teraz do Franciszkanów, a 49 proc. do Dąbskiego.

- Jeszcze w tym tygodniu przygotujemy pakiet informacyjny dla potencjalnych inwestorów; szukamy partnera i jak najszybciej chcielibyśmy rozpocząć rozmowy - powiedział prezes zarządu TV Puls Dariusz Dąbski.

Związek bez przyszłości?

News Corp. był udziałowcem TV Puls od czerwca 2006 r. Koncern posiadał 35 proc. udziałów stacji, 60 proc. należało do Prowincji Ojców Franciszkanów, pozostałe 5 proc. do Dariusza Dąbskiego.

- W związku z tym, że Telewizja Puls nie osiągnęła wystarczających wyników, a jednocześnie na świecie mamy do czynienia z kryzysem, News Corporation wierzy, że w tym momencie najlepszą strategią jest skoncentrowanie na innych biznesach - powiedział w Piotr Talarek z agencji PR obsługującej News Corp. w Polsce (TBT i Wspólnicy).

Talarek podkreślił, że wycofanie się News Corp. z TV Puls nie oznacza wycofania się koncernu z Polski. News Corporation cały czas posiada udziały w firmie outdoorowej - News Outdoor Poland oraz udziały w spółce, która uruchomiła polską wersję portalu społecznościowego My Space.

Prezes TV Puls Dąbski jest jednak optymistą i uważa, że jego stacja "ma ogromne perspektywy na przyszłość". - TV Puls jest warta tego, żeby powalczyć o jej przyszłość i będziemy to robić - powiedział Dąbski. - Wystarczy spojrzeć na to, co udało nam się osiągnąć w ostatnim czasie - uniwersalna koncesja, prawie dwukrotnie zwiększony zasięg, wyposażone studia, ludzie. Przyszłość jest przed nami - podkreślił.

Zmiany nie pomogły

Telewizja Puls została przejęta przez grupę Murdocha w czerwcu 2006 roku. Stacja zmieniła formułę z kanału religijno-społecznego na ogólnotematyczny i zaczęła rywalizować w segmencie stacji komercyjnych.

Zmiany nie przyciągnęły jednak wielu nowych widzów do stacji, czego konsekwencją było zniknięcie z ramówki programów informacyjnych w lipcu 2008 roku.

eq ram/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane