• rozwiń
    • WIG20 2124.23 +0.67%
    • WIG30 2429.06 +0.57%
    • WIG 56503.59 +0.53%
    • sWIG80 11601.60 +0.09%
    • mWIG40 3781.97 -0.14%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 15:17

Dostosuj

Toyota zapłaci 1,2 mld dolarów kary

Toyota zapłaci 1,2 mld dolarów kary
Foto: Toyota/ TVN24 Foto: Toyota chce odbudować zaufanie klientów i wprowadza nowe standardy w ich obsłudze

1,2 mld dolarów kary zapłaci koncern motoryzacyjny Toyota w ramach ugody kończącej sprawę samoistnego przyśpieszania niektórych modeli firmy - podał amerykański Departament Sprawiedliwości. Japoński producent miał nie tylko ignorować skargi klientów dotyczące bezpieczeństwa, ale także wprowadzać ich w błąd publikując nieprawdziwe oświadczenia.

Amerykański Departament Stanu nałożył 1,2 mld dolarów kary na japoński koncern motoryzacyjny Toyota, który przyznał się do wprowadzania klientów i ukrywanie przed nimi prawdy dotyczącej bezpieczeństwa samochodów. To największa tego typu kara nałożona w USA nałożona na producenta aut.

Nieopłacalne oszczędności

Sprawa dotyczy głośnej przed kilku laty afery dotyczącej samoistnego przyśpieszanie aut Toyoty, co prowadziło do niebezpiecznych sytuacji na drodze i wypadków.

Co więcej producent ukrywał prawdę i wydawał nieprawdziwe oświadczenia nt. bezpieczeństwa 10 milionów aut, w których występowały wadliwe systemy.

- Toyota dbała bardziej o oszczędności niż bezpieczeństwo - mówi Preet Bharara, prokurator prowadzący dochodzenie. 

Szef Toyoty w Ameryce Północnej Christopher Reynolds stwierdził, że ta kara jest dotkliwa, ale zakończy ważny rozdział w historii koncernu. - Wprowadzenie tej kary jest dla nas trudne, ale równocześnie oznacza ważny krok w kierunku zamknięcia tego niefortunnego rozdziału - twierdzi Reynolds.

Odbudować zaufanie

Władze koncernu stwierdziły również, że zmieniły już sposób, w jaki obsługują skargi kierowców i dodał, że pracują też nad odbudową stosunków z klientami. - Słuchamy potrzeb naszych klientów i podejmujemy działania, aby ich uwagi były sprawdzane. Staramy się na nowo zdobyć zaufanie klientów - twierdzi Reynolds.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane