• rozwiń
    • WIG20 2212.15 +1.32%
    • WIG30 2500.06 +1.21%
    • WIG 57986.45 +0.99%
    • sWIG80 11453.40 +0.21%
    • mWIG40 3649.14 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Tesla skupia na sobie największą uwagę, ale nie jest liderem rynku

Tesla skupia na sobie największą uwagę, ale nie jest liderem rynku
Foto: Tesla Foto: Tesla na razie jeszcze nie jest liderem na amerykańskim rynku

W ostatnim czasie Tesla Motors i jej szef Elon Musk przyciągają uwagę świata motoryzacyjnego mocniej niż inni producenci aut. Ale w USA lepiej sprzedają się elektryczne auta innej marki.

Jak zauważa Market Watch, pomimo wzrostu akcji Tesli, na rynku dominuje Nissan ze swoim elektrycznym modelem leaf. Wysoko jest też General Motors z chevroletem voltem, który znalazł się na trzecim miejscu w rankingu sprzedaży.

Ile i czego?

Nissan we wrześniu sprzedał 2881 egzemplarzy leaf, to wzrost o 47 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Chevrolet sprzedał 1394 sztuki volta. W tym czasie Tesla sprzedała 1650 sztuk modelu S. To lekki spadek w porównaniu z sierpniem i 15 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jeśli wziąć pod uwagę pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, Nissan sprzedał prawie 22 tys. sztuk modelu leaf, GM ok. 14 tys. volta, a Tesla ok 12 tys. sedana S.

Ekologiczne samochody nadal jednak pozostają niszą na amerykańskim rynku, z udziałem w sprzedaży na poziomie 1 proc. Wśród powodów niższej sprzedaży modeli Tesli może być cena. Sedan S kosztuje ok. 75 tys. dolarów, podczas gdy ceny nissana leaf rozpoczynają się od ok. 30 tys. dolarów, a volta ok. 35 tys. dolarów.

Tesla stara się odwrócić ten trend, budując superfabrykę akumulatorów, która ma wprowadzić baterie do masowej produkcji. Stawia też na nowe, tańsze modele, które mają się pojawiać w kolejnych latach.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane