• rozwiń
    • WIG20 2148.53 -0.53%
    • WIG30 2431.70 -0.47%
    • WIG 56647.08 -0.44%
    • sWIG80 11477.60 +0.27%
    • mWIG40 3613.37 -0.44%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Tania wódka odchodzi

Tania wódka odchodzi
Foto: TVN24 Foto: Teraz będzie bardziej luksusowo...

Butelka wódki za 15 złotych albo i mniej? To się zmieni - wieszczy "Dziennik Gazeta Prawna". Zdaniem gazety, producenci uznali, że tak tani alkohol nie pozwala im zarabiać i postanowili zmienić swe strategie. Jeszcze trochę i na butelkę trzeba będzie wydać przynajmniej 18 złotych.

Wszystko było dobrze do czasu, gdy w zeszłym roku wzrosła akcyza. Znaczną jej część przy najtańszych alkoholach producenci wzięli na siebie, po to, by nie odstraszyć konsumentów. To jednak spowodowało spadek ich zarobku: ja zauważa "DGP", ich marża wynosi jedynie kilka procent, a i to tylko przy dużych obrotach.

A o obroty coraz trudniej, bo w tym roku kryzys dopadł rynek wódki. Według cytowanych przez gazetę danych firmy badawczej Nielsen, sprzedaż w I kwartale roku była niższa o 2,5 proc. niż rok wcześniej, a w II kwartale było podobnie. Wszystko wskazuje na to, że ten rok przyniesie spadek na wartym około 10 mld zł rynku.

Przebojowa Czysta de Lux

Według "Dziennika Gazety Prawnej" impulsem do zmiany polityki cenowej producentów alkoholu był sukces wódki "Czysta de Lux" firmy Stock Polska, czyli dawnego lubelskiego Polmosu. Ma ona już 16-procentowy udział w całym rynku wódki, choć do najtańszych nie należy.

– W I kwartale 2010 r. w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego odnotowaliśmy skok sprzedaży o 56 proc. Wzrosty mamy nadal mimo rosnącej konkurencji na rynku – mówi "DGP" Wojciech Bortkiewicz ze Stock Polska.

Inny producent, firma CEDC stawia na swego "Absolwenta", w zmienionym niedawno opakowaniu. Zaś Grupa Sobieski lansuje na nowy na rynku trunek, wódkę "Krupnik". Jak twierdzi, już zdobyła ona 2-proc. udział w rynku, a ma być więcej. A w droższym segmencie premium grupa lansuje swój sztandarowy produkt - wódkę "Sobieski", licząc na sukces reklamy z Brucem Willisem.

//sk/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane