• rozwiń
    • WIG20 2156.06 +0.06%
    • WIG30 2442.11 +0.09%
    • WIG 56898.36 +0.21%
    • sWIG80 11489.29 +0.33%
    • mWIG40 3644.68 +0.66%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Szydzą z agentów?

Szydzą z agentów?
Foto: TVN24 Foto: Rozgłos tylko służy firmie Link4 - twierdzą eksperci

Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych zamierza pozwać do sądu Towarzystwo Ubezpieczeń Link4 za kampanię reklamową, która "wyszydza i przedstawia w złym świetle" ich grupę zawodową. Eksperci uważają kampanię za nieetyczną, a Link4 zaciera ręce.

- To jest pewne, że złożymy przeciw Link4 pozew do sądu - poinformował "Parkiet" Marcin Szymański z kancelarii Drzewiecki, Toomaszek&Wspólnicy. Kancelarię wynajęła Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych, która skarży się na wyśmiewanie się z postaci agenta ubezpieczeniowego w reklamie Link4.

Bezradny i przegrany

Telewizyjna kampania "Ostatnia niedziela" sugeruje, by klienci pożegnali się z pobierającym prowizję agentem i polisę kupili taniej - w Link4.

Reklamówka pokazuje płaczących agentów ubezpieczeniowych, którzy z poczuciem kompletnego fiaska żegnają się z dotychczasowymi klientami.

Pośrednicy żądają przerwania kampanii jako "sprzecznej z dobrymi obyczajami". Kancelaria adwokacka wysłała do prezesa Link4 pismo wzywające do zaprzestania emisji reklam - bez skutku. Pośrednicy ubezpieczeniowi żądali też przeprosin i wpłacenia na rzecz Programu "Pajacyk" Polskiej Akcji Humanitarnej 1 mln złotych.

Firma nie tylko nie zamierza przerwać emitowania filmu reklamowego, ale oznajmiła, że na akcję humanitarną płaci już od dawna - i to bez zachęty Polskiej Izmy Pośredników Ubezpieczeniowych.

Wyśmiewanie etyczne

- Uważamy, że informacje przekazywane w naszych reklamach nie są nieprawdziwe - przekonuje rzecznik Link4, Damian Ziąber. Nie wprowadzamy klientów w błąd, lecz zwracamy jedynie uwagę na istotne cechy modelu direct, czyli na to, że w cenie polis sprzedawanych przez internet i telefon nie ma wynagrodzenia dla agentów i pośredników, a zatem jest ona korzystniejsza - mówi rzecznik.

Jak twierdzi rzecznik Link4, Rada Reklamy zajęła już stanowisko w tej sprawie: - Uznała, że spot jest zgodny z prawem i zasadami etyki. Oddaliła skargę jednego z pośredników. Stwierdziła wyraźnie, że reklama nie wprowadza konsumentów w błąd i nie dyskredytuje konkurencji - podkreśla Ziąber.

Każdy rozgłos jest dobry

Jak twierdzą eksperci, biznesowo na procesie skorzysta Link4.

- Niezależnie od tego, kto wygra w sądzie, informacja o sporze w mediach działa tylko na jego korzyść. Uświadamia, że polisy sprzedawane przez internet i telefon są tańsze - mówi Marcin Broda, szef firmy Ogma, monitorującej rynek ubezpieczeniowy.

Link4 działa na polskim rynku od 2003 roku, sprzedaje polisy w systemie direct: przez internet i telefon.

lad/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane