• rozwiń

Szybkie zakupy, leczenie śmierci i dobry projekt. Szef Google wskazuje kierunek gigantowi

Szybkie zakupy, leczenie śmierci i dobry projekt. Szef Google wskazuje kierunek gigantowi
Foto: Marcin Mycielski, European Parliament Foto: Larry Page jest jednym z najbogatszych ludzi na świecie

Szef Google'a Larry Page opublikował właśnie swój coroczny list do akcjonariuszy i inwestorów, w którym wskazuje kierunek drogi, jaką będzie podążać amerykański koncern. Oto najciekawsze kwestie poruszone przez 41-letniego założyciela Google'a.

1. Szybka dostawa zakupów. "Jesteśmy podekscytowani naszym nowym serwisem Google Shopping Express, która pozwala na dostarczanie produktów w dniu ich zamówienia" - czytamy w liście Page'a. Dzięki usłudze Shopping Express klient może zrobić zakupy online lub za pomocą aplikacji mobilnej, którą opracował Google. Pozwala ona na dokonanie dowolnych zakupów, a także na przeglądanie dostępnych produktów i sklepów. Zamówione towary są dostarczane do klientów jeszcze w dniu zamówienia.

2. Leczenie śmierci. "W opiece zdrowotnej mamy Calico - nową firmę, która koncentruje się na zdrowiu, dobrym samopoczuciu i długowieczności oraz Iris, czyli inteligentne soczewki kontaktowe zaprojektowane dla ludzi z cukrzycą" - pisze Page. Wydaje się, że kluczowym słowem dla niego jest "długowieczność". Szef Google'a chyba naprawdę wierzy, że ludzie nie muszą umierać śmiercią naturalną po przekroczeniu 80-tego roku życia.

3. Dobry projekt. "Teraz, bez dobrego projektu nic się nie liczy" - zaznacza Page i przywołuje czasy, w których był studentem na University of Michigan. "Studenci musieli wybrać program, którzy dobrze znali (ja wybrałem program poczty e-mail) i oszacować jak długo, zajęłoby ekspertom wykonanie różnych zadań. To pomogło mi zrozumieć, że budowanie dobrych, wydajnych interfejsów jest trudne i nieco bardziej techniczne niż myślicie. Im więcej dajesz ludziom wyborów tym dłużej zajmie im wykonanie pewnych rzeczy. Ludzie wciąż mówią o prostocie stronie głównej Google i to było ogromną częścią naszego pierwotnego sukcesu. Nie ma powodu, dla którego te same zasady nie mogłyby mieć zastosowania w innych naszych produktach, zwłaszcza teraz, kiedy jest tak wiele urządzeń, opcji i  okazji do roztargnienia" - napisał Page.

4. Inteligentne wyszukiwanie. "Poprawiony kontekst sprawi, że mechanizm wyszukiwania będzie bardziej naturalny. "Dzisiaj możemy zapytać >>jak wysoka jest wieża Eiffela<<, a później >>kiedy wieża Eiffela została zbudowana<<. W przyszłości zapytamy >>jak wysoka jest wieża Eiffla<<, a kiedy już uzyskamy odpowiedź to drugie pytanie zabrzmi >>a kiedy została zbudowana<< - bez powtarzania słó >>wieża Eiffela<<.  Wyszukiwarka zrozumie bowiem kontekst wypowiedzi i będzie wiedziała, że ponownie chodzi nam o słynną budowlę w stolicy Francji.

5. 5 miliardów ludzi bez dostępu do sieci. "Oczywiście wszystko to zakłada, że jesteście jednymi z dwóch miliardów ludzi z dostępem do Internetu. To tragedia, że przy tylu dostępnych informacjach 2/3 światowej populacji nie ma połączenia z siecią" - ubolewa Page. To oznacza, że Google musi znaleźć nowe firmy, które będą generować miliardy dolarów. Żeby to zrobić trzeba znaleźć miliardy nowych klientów w krajach, gdzie Internet jeszcze nie istnieje.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane