• rozwiń

Szybkich kolei nie będzie, 6 dyrektorów już jest

Szybkich kolei nie będzie, 
6 dyrektorów już jest
Foto: TVN24 Foto: Koleje Dużych Prędkości są na razie tylko w planach

Inwestycjami w PKP PLK zajmuje się tysiąc urzędników, ale na potrzeby przygotowań do budowy kolei dużych prędkości i tak zatrudniono dodatkowo 42 pracowników i aż 6 dyrektorów - pisze środowy "Dziennik Gazeta Prawna". Dodatkowo przygotowania do nowej inwestycji pochłonęły już ok. 55 mln zł i mimo deklaracji resortu transportu o jej zamrożeniu kwota może dalej rosnąć.

W 2020 r. mieliśmy pomknąć pociągami z prędkością 350 km/h na trasie z Warszawy przez Łódź do Poznania oraz Wrocławia. I choć realizacja projektu nigdy nie wyszła poza wstępne analizy, szybko zaowocowała zatrudnieniem w PKP PLK mnóstwa urzędników. Według informacji Ministerstwa Transportu zatrudnienie w Centrum Kolei Dużych Prędkości, które się projektem zajmuje, dziś wynosi już 48 pracowników, spośród których aż 6 otrzymało stanowiska dyrektorskie.

Poza CDKP w PKP PLK pracuje tysiąc urzędników, którzy też zajmują się inwestycjami.

Nie najlepiej

Jak pisze dziennik, pomimo tak ogromnej liczby zatrudnionych PKP PLK ma fatalne wyniki w wykorzystaniu unijnych dotacji na modernizację linii kolejowych, co grozi utratą dofinansowania. Sytuacja w spółce zaniepokoiła resort transportu. - Przyglądamy się

funkcjonowaniu PKP PLK. Restrukturyzacja spółki jest przesądzona - mówi Andrzej Massel, wiceminister transportu ds. kolei. Może to zaowocować ograniczeniem zatrudnienia i zmianami w zarządzie.

Pierwsza już nastąpiła. Według gazety ze stanowiskiem pożegnała się Alina Giedryś, odpowiedzialna za unijne projekty. Jak przekonują eksperci, skoro rząd zamraża budowę KDP, z całej armii urzędników od szybkich kolei powinny zostać góra dwie osoby. - Będą się one zajmować analizą tego, co w zakresie KDP dzieje się na świecie - podkreśla dyrektor Railway Business Forum Adrian Furgalski.

Co więcej, na prowadzenie wstępnych analiz - dotyczących budowy KDP - zleconych hiszpańskiej firmie doradczej i projektowej poszło już ok. 25 mln zł. Koszty mogą się w przyszłym roku podwoić, ponieważ całkowita wartość kontraktu wynosi 49 mln.

mn/tr/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane