• rozwiń
    • WIG20 2217.84 +0.77%
    • WIG30 2520.23 +0.73%
    • WIG 58525.39 +0.65%
    • sWIG80 11595.92 +0.05%
    • mWIG40 3820.72 +0.58%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

System wyczyścił konta w Lukas Banku

System wyczyścił konta w Lukas Banku
Foto: TVN24 Foto: Klienci Lukas Banku płacili podwójnie

Błąd w systemie był powodem zamieszania, które wybuchło wśród klientów Lukas Banku. Transakcje kilkuset z nich bank zaksięgował podwójnie. Efektem były wyzerowane konta i debety. Bank zapewnia, że awaria została usunięta, a poszkodowani będą mogli składać reklamacje, czytamy w "Dzienniku".

- Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę na potwierdzeniu. Dzień wcześniej wypłacałem pieniądze i wszystko było w porządku, na koncie miałem jeszcze wolne środki. Przez noc pojawił się taki debet - zdradził gazecie 46-letni biznesmen z Krakowa, który zawiadomił o problemie.

Pliki, które zbierają informacje o transakcjach naszych klientów, zostały podwójnie wgrane do systemu. To nasza pomyłka. Przeglądamy rachunki klientów, i wycofujemy zdublowane operację

Marcin Pawelec, rzecznik Lukas Banku

Bankomat, z którego usiłował wypłacić pieniądze, poinformował go, że ma 40 tys. zł debetu. - Usłyszałem, że bank ma problem z rozliczaniem transakcji. Pieniądze odzyskałem dopiero w piątek - mówił.

Pomyłka banku

Nie on jeden znalazł się w takiej sytuacji. Na znikające środki skarżyli się klienci Lukas Banku, którzy wypłacali pieniądze lub realizowali transakcje kartą w ubiegły wtorek i środę. Każda operacja przez nich wykonana została policzona dwukrotnie. Z wyliczeń banku wynika, że system zaksięgował kilka tysięcy fikcyjnych transakcji. - Pliki, które zbierają informacje o transakcjach naszych klientów, zostały podwójnie wgrane do systemu. To nasza pomyłka. Przeglądamy rachunki klientów, i wycofujemy zdublowane operacje - powiedział "Dziennikowi" rzecznik banku Marcin Pawelec.

Banki dają swoim klientom coraz większe możliwości korzystania z kart, dodają nowe usługi, przybywa transakcji, a taka sytuacja rodzi więcej punktów zapalnych, w których może pojawiać się problem. Im bardziej skomplikowany system, tym większa możliwość, że nie zadziała jeden trybik i popsuje się cała maszyna

Michał Macierzyński, Bankier.pl

Według niego, Lukas Bank opanował sytuację w sobotę. Do tego czasu rachunki klientów, którym podwójnie policzono transakcje, były zablokowane. Teraz będą mogli dochodzić swoich praw. - Każdy klient, który miał problem z dostępem do swoich pieniędzy, może domagać się odszkodowania. Każdą reklamację rozpatrzymy indywidualnie - zapewniał Pawelec.

Nowy trend?

Takie błędy mogą się powtarzać - twierdzi analityk portal Bankier.pl Michał Macierzyński. Jego zdaniem do tego właśnie prowadzi wielka ilość danych przetwarzanych przez coraz bardziej skomplikowane systemy. - Banki dają swoim klientom coraz większe możliwości korzystania z kart, dodają nowe usługi, przybywa transakcji, a taka sytuacja rodzi więcej punktów zapalnych, w których może pojawiać się problem. Im bardziej skomplikowany system, tym większa możliwość, że nie zadziała jeden trybik i popsuje się cała maszyna - wyjaśnił Macierzyński.

prm//tr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane