• rozwiń
    • WIG20 2248.81 -0.29%
    • WIG30 2549.06 -0.10%
    • WIG 59141.35 -0.09%
    • sWIG80 11590.53 +0.39%
    • mWIG40 3780.28 +0.56%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Sushi i burrito po polsku

Sushi i burrito po polsku
Foto: TVN24 Foto: Na koniunkturze na egzotyczne kuchnie zarabiają importerzy żywności

Czy to szczerze, czy też na pokaz - Polacy zaczynają doceniać egzotyczne smaki. Rekordy popularności bije kuchnia azjatycka z sushi na czele. Tę modę chce wykorzystać coraz więcej producentów i importerów żywności - zauważa "Rzeczpospolita".

– Od początku tego roku sprzedaż importowanych przez nas zup błyskawicznych wzrosła o 25 proc. — mówi Marek Rogoża, dyrektor ds. marketingu firmy Tan-Viet, czołowego dystrybutora żywności orientalnej w Polsce. W tym roku przychody ze sprzedaży netto tej mającej siedzibę w Łęgowie koło Gdańska spółki sięgną 100 mln zł, o 20 mln zł więcej niż w 2006 roku.

Należąca do niej marka Vifon ma 25 proc. polskiego rynku zup błyskawicznych z makaronem (wycenianego na ok. 315 mln zł). Ostatnio Tan-Viet umocniła pozycję, przejmując od firmy Kim-Fks prawa do marek Kim-Lan oraz Vini. O 15 proc. wzrosła też sprzedaż żywności pod marką TaoTao. Jej udział w rynku sosów orientalnych wynosi 60 proc.

Jak nieoficjalnie dowiedziała się gazeta, w związku z rosnącym popytem Tan-Viet nie wyklucza rozpoczęcia produkcji w Polsce. W ciągu kilku miesięcy chce też rozszerzyć ofertę o wyroby kuchni japońskiej, m.in. produkty do sushi.
– Będziemy chcieli również zawalczyć o rynek dań gotowych – zapowiada Rogoża. Polski rynek orientalnych zup błyskawicznych z Chińskim Kubkiem próbował podbić koncern Nestle, właściciel Winiar. Ponieważ sukcesu nie było, wycofano go z rynku. Leszek Wącirz, dyrektor działu wyrobów kulinarnych w Nestle Polska, przyznaje jednak, że jest to nadal atrakcyjny rynek i być może firma powróci z nową ofertą.

Oprócz produktów z Dalekiego Wschodu coraz większą popularnością cieszą się dania kuchni meksykańskiej.
– To rynek niszowy, ale rozwija się bardzo dynamicznie – potwierdza Kamila Szlachetka, rzecznik Rieber Foods Polska. Od trzech lat firma oferuje w Polsce pod marką Delecta tortille, nachosy, salsy, dressingi i marynaty do mięsa. W ciągu roku sprzedaż produktów meksykańskich wzrosła o 17 proc.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane