• rozwiń
    • WIG20 2214.36 +1.07%
    • WIG30 2550.54 +1.06%
    • WIG 57264.89 +0.87%
    • sWIG80 11493.78 +0.17%
    • mWIG40 3957.52 +0.42%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Superlekkie i najbardziej oszczędne auto świata

Superlekkie i najbardziej oszczędne auto świata
Foto: volkswagen Foto: Auto wyróżnia się technicznymi parametrami i awangardową sylwetką

Auto ma elektryczny motor, karoserię zrobioną z włókna węglowego, a koła z magnezu. Wygląda jak aerodynamiczny statek kosmiczny. Volkswagen XL1 wzbudza tak wielkie zainteresowanie, że firma zdecydowała się na seryjną produkcję. W sprzedaży pojawi się w 2013 roku.

Połączenie ekologicznego napędu, lekkiej konstrukcji i nadwozia o niskim oporze powietrza zaowocowało wyjątkowo małym zużyciem paliwa i niską emisją dwutlenku węgla. Dzięki temu model XL1 Volkswagena uchodzi za najbardziej oszczędne auto świata.

Superoszczędny i ekologiczny

XL1 jest pojazdem hybrydowym. Do napędu służy dwucylindrowy silnik diesla o pojemności 0,8 litra, który rozwija moc 48 KM i współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 27 KM. Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym przez niemieckich inżynierów jest możliwość odłączenia spalinowego napędu, dzięki czemu hybryda zmienia się w elektryczny samochód o zasięgu 35 km.

Emituje 24 gramy dwutlenku węgla na kilometr i spala tylko 0,8 litra na 100 km, wydaje się więc idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców miast. Bardziej ekologicznego auta nie ma.

Diodowe światła, koła z magnezu

Volkswagen nad najnowszą wersją samochodu pracował niemal dekadę. Dzięki temu dopracowano nie tylko parametry techniczne, ale i wygląd koncepcyjnego pojazdu.

Pierwowzór modelu L1 z 2002 roku i aktualną wersję auta XL1 dzieli stylistyczna przepaść. Aeorodynamiczna sylwetka, diodowe światła, nadwozie z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym i drzwi, którymi wchodzi się po podnoszeniu do góry – to najbardziej charakterystyczne cechy.

Koła zrobiono z magnezu. Tarcze hamulcowe są ceramiczne, a układ kierowniczy, amortyzatory i zaciski – aluminiowe. 2-osobowy Volkswagen XL1 wymiarami przypomina Polo, ale jest znacznie niższy. Dzięki temu, że został zbudowany z bardzo lekkich materiałów, waży zaledwie 795 kilogramów.

Całość obudowano w nowocześnie zaprojektowaną karoserię, zapewniającą doskonałe właściwości aerodynamiczne.

Limitowana edycja za 2 lata

Auto wzbudza tak duże zainteresowanie, że Ferdinand Piech, prezes Volkswagena, ogłosił: - XL1 trafi do seryjnej produkcji. Zostanie wyprodukowane w limitowanej serii egzemplarzy, najprawdopodobniej 100 sztuk.

W sprzedaży będzie w 2013 roku. Najpierw w Europie, później na rynkach Stanów Zjednoczonych i Chin. Cena nie jest jeszcze znana.

am//gak

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane