• rozwiń

Sukces wiosennej ramówki TVN. Najlepsza oglądalność w Polsce

"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" Odtwórz: "Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać"
"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" "Źródło: TVN24 BiS"

TVN osiągnął w maju najlepsze wyniki oglądalności spośród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce. We wszystkich najważniejszych grupach docelowych był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym, zarówno w porze najwyższej oglądalności telewizji (primetime), jak i w ujęciu całodobowym.

Także w całym sezonie wiosennym TVN uzyskał najlepsze wyniki oglądalności, potwierdzając pozycję lidera w najbardziej pożądanej przez reklamodawców grupie demograficznej.

Całodobowy udział TVN w komercyjnej grupie docelowej wyniósł 13,9 proc. w maju i 14,1 proc. w okresie od marca do maja, czyli w całym okresie nadawania wiosennej ramówki. Udział stacji w tej widowni w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców był także najwyższy na rynku i wynosił odpowiednio 15,6 proc. i 16,0 proc. W primetime telewizja TVN była bezkonkurencyjna osiągając wiosną 2014 r. udział 19,1 proc. wśród widzów w wieku 16-49 z dużych miast i 16,6 proc. w całej grupie komercyjnej.

Najlepsza ramówka

- Bardzo cieszymy się, że nasza ramówka była tej wiosny najlepsza. Widzów wciąż przyciągają przed ekrany telewizorów nasze najpopularniejsze programy, jak „X Factor”, czy „Kuchenne rewolucje” i robią to skuteczniej niż programy konkurencyjnych stacji. Jesienią nie zabraknie więc znanych i wyczekiwanych produkcji, jak choćby: „Mam talent”, „Masterchef”, „Top Model”, czy kolejne sezony ulubionych seriali, ale uzupełnimy je o całkowicie nowe, premierowe propozycje, które – jak oczekujemy – także zdobędą serca naszych widzów - mówi Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.

Co oglądają telewidzowie?

Najchętniej oglądanym programem rozrywkowym w ramówce TVN był emitowany w sobotnie wieczory muzyczny talent show „X Factor”. Wiosną 2014 r. stacja odświeżyła formułę programu, umożliwiając zgłoszenia zespołów wokalno–instrumentalnych oraz powiększając skład jury – do Kuby Wojewódzkiego, Tatiany Okupnik i Czesława Mozila dołączyła Ewa Farna. Kolejne odcinki czwartej edycji oglądało wiosną do 3,1 mln widzów, co dało stacji udział 19,6 proc. w grupie wszystkich widzów (4+) i 22,4 proc. w grupie komercyjnej (16-49). W drugiej z tych grup program był liderem w swoim paśmie nadawania przy średnim udziale na poziomie 16,9 proc.



Znakomite wyniki odnotowały również „Kuchenne rewolucje” z udziałem Magdy Gessler. Niezwykła osobowość i charyzma prowadzącej zapewnia show niesłabnącą popularność w dziewiątej już serii programu. Jeden z kwietniowych odcinków „Kuchennych rewolucji” oglądało aż 2,9 mln widzów. Zarówno w maju, jak i w całym sezonie wiosennym w grupie komercyjnej widzów w wieku 16 – 49 lat program zajmował w trakcie emisji pierwszą pozycję na rynku TV, osiągając średni udział na poziomie 20,8 proc. (05.2014)  i 21,7 proc. (03.2014 – 05.2014).

Podobnie było w przypadku innego sprawdzonego formatu TVN, tj. show „Ugotowani” z udziałem pasjonatów gotowania rywalizujących o tytuł najlepszego kucharza i gospodarza domowego przyjęcia. W czasie emisji tego programu TVN był tej wiosny najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) przy średnim udziale na poziomie 19,5 proc. w maju i 18,6 proc. od marca do końca maja. Widownia show liczyła nawet 2,3 mln widzów, podczas gdy udział programu w rynku oglądalności sięgał wiosną 2014 roku do 22,3 proc. w komercyjnej grupie docelowej widzów w wieku 16-49 lat.

Seriale z oddaną widownią

Wśród pozycji programowych o profilu rozrywkowym wierną i oddaną widownię mają także TVN-owskie seriale.

Bardzo cieszymy się, że nasza ramówka była tej wiosny najlepsza. Widzów wciąż przyciągają przed ekrany telewizorów nasze najpopularniejsze programy, jak „X-Factor”, czy „Kuchenne rewolucje” i robią to skuteczniej niż programy konkurencyjnych stacji. Jesienią nie zabraknie więc znanych i wyczekiwanych produkcji, jak choćby „Mam talent”, „Masterchef”, „Top Model”, czy kolejne sezony ulubionych seriali, ale uzupełnimy je o całkowicie nowe, premierowe propozycje, które – jak oczekujemy – także zdobędą serca naszych widzów

Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN

Liderem tej kategorii jest niezmiennie znany i lubiany serial obyczajowy „Na Wspólnej”, który oglądało w sezonie wiosennym do 3,2 mln osób, reprezentujących 19,2 proc. wszystkich widzów. Kolejne odcinki czwartego sezonu serialu medycznego „Lekarze” z Magdą Różczką w roli głównej  śledziło nawet 2,7 mln widzów, co zapewniło stacji TVN udział 17,0 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16–49). „Prawo Agaty”, oglądane wiosną 2014 r. przez widownię liczącą do 2,4 mln widzów, było liderem w swoim paśmie nadawania, osiągając w grupie komercyjnej średni udział w wysokości 16,5 proc. od marca do końca maja br. Poniedziałkowa propozycja serialowa TVN – „Sama słodycz” przyciągała wiosną przed ekrany telewizorów do 2,3 mln widzów, a serial paradokumentalny „Szpital” oglądało nawet 3,1 mln widzów.

Ważne też nowości

Wiosną 2014 r. ogromną popularnością cieszyły się zarówno całkiem nowe, jak i znane, lubiane formaty telewizji TVN. Finałowy odcinek premierowej edycji „Project Runway” z udziałem projektantów mody aspirujących do tytułu najlepszego projektanta polskiej edycji show i ocenianych przez jury w składzie: Anja Rubik, Joanna Przetakiewicz i Mariusz Przybylski, zgromadził przed telewizorami 2,1 mln widzów z udziałem 18,6 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16–49). Z kolei widownia emitowanego w TVN od 2006 roku show „Kuba Wojewódzki” liczyła do 1,8 mln widzów, co zapewniło programowi pozycję lidera w jego paśmie nadawania.

 

Fakty TVN” były najchętniej oglądanym programem newsowym, zarówno w grupie ogólnopolskiej (średni udział na poziomie 27,5 proc.) jak i komercyjnej 16-49 (26,5 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 20,1 proc. i 21,5 proc.) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 26,5 proc. i 19,2 proc. udziału).

Nielsen Audience Measurement



Liderami w swoich godzinach emisji były także wieczorne wydania głównego serwisu informacyjnego „Fakty TVN” oraz nadawany w paśmie telewizji śniadaniowej „Dzień dobry TVN”. Pierwszy z tych programów gromadził wiosną do 4,7 mln widzów. „Fakty TVN” były najchętniej oglądanym programem newsowym, zarówno w grupie ogólnopolskiej (średni udział na poziomie 27,5 proc.), jak i komercyjnej 16-49 (26,5 proc.), wyprzedzając „Wydarzenia” Polsatu (z udziałem odpowiednio 20,1 proc. i 21,5 proc.) oraz „Wiadomości” TVP1 (odpowiednio 26,5 proc. i 19,2 proc. udziału). „Dzień dobry TVN” najchętniej oglądano w weekendy. Wtedy program gromadził widownię liczącą nawet 1,2 mln osób.

Ludzkie sprawy

Świetne wyniki odnotował magazyn interwencyjny „Uwaga!”, który wiosną 2014 roku oglądało nawet 3,3 mln widzów. W maju padł też wiosenny rekord oglądalności ‘Bitwy o dom”. Jeden z odcinków programu, w którym rodziny rywalizują o klucze do swojego wymarzonego, samodzielnie urządzonego mieszkania zobaczyło 1,8 mln osób.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane