• rozwiń
    • WIG20 2219.84 -0.45%
    • WIG30 2521.34 -0.40%
    • WIG 58801.38 -0.08%
    • sWIG80 11677.82 +0.63%
    • mWIG40 3795.61 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:51

Dostosuj

Stwórz komórkę, podbij kosmos

To ważny dzień dla fanów gier komputerowych: oto nadchodzi "Spore". Ewolucja, którą kierujemy sami, jest treścią gry, z pomocą której Electronic Arts zamierza podbić świat. Szanse są duże, bo jej autorzy wcześniej stworzyli między innymi popularną "The Sims".

50 milionów dolarów - to koszt pięcioletniego projektu, który doprowadził do powstania "Spore". - Nie chcę, aby gracze czuli się jak Luke Skywalker lub Frodo Baggins. Wolałem, aby poczuli się jak George Lucas lub J.R.R. Tolkien - mówi jej twórca, niestrudzony wynalazca William Wright.

Rzeczywiście, fabuła gry przypomina zabawę w Stwórcę: stawia przed nami zadanie wykreowania wirtualnego świata, a właściwie poprowadzenia wszechświata na drodze ewolucji, zapełnieniu go stworami jakie wykreuje nasza wyobraźnia - mechanizm gry - oraz prowadzeniu przez kolejne stadia rozwoju.

Tworzenie stworów rozpoczyna się na najniższym możliwym stopniu - od kreacji jednokomórkowca. Potem przechodzi przez wszelkie fazy rozwoju, najpierw organizmów, później społeczeństw, a końcową fazą są międzygalaktyczne podboje.

Nie chcę, aby gracze czuli się jak Luke Skywalker lub Frodo Baggins. Wolałem, aby poczuli się jak George Lucas lub J.R.R. Tolkien

gra Spore

W kwestii wyglądu naszej nowonarodzonej istoty możemy sobie dowolnie poeksperymentować. Definiujemy szczegółowo także charakter naszego 'dziecka', które powoli rośnie, rozwija się, przechodzi przez fazy dojrzewania, zakłada rodzinę lub kolonię, a potem... leci podbijać kosmos.

W tej fazie cywilizacja gracza może już podróżować pomiędzy układami gwiezdnymi, spotykając inne cywilizacje na odległych światach, z których większość będzie stworzona przez innych graczy.

Graj masowo-indywidualnie

Gra pozwala na dzielenie się jej przebiegiem z innymi internautami. Twórcy Spore umożliwili bezpośrednie zgrywanie części gry do serwisu Youtube, ponadto gra ma coś, co Wright nazywa "massively-single-player-online game".

Wariant ten polega na tym, że równoczesny tryb multiplayer nie jest możliwy, a zamiast tego wszystkie postacie, pojazdy i budynki, które gracz stworzy zostaną wysłane na centralny serwer, a następnie będą redystrybuowane wśród innych graczy. Każdy z nich może sobie pobrać dowolne, stworzone przez innych użytkowników elementy gry, takie jak np. całe plemiona, których potem użyje np. do międzyplemiennych walk. My mamy możliwość wglądu w statystyki - ile razy nasz zwierzak został pobrany przez innych, ile razy zawarto sojusz z jego rasą itd.


Twórcy "Spore" spodziewają się do końca roku sprzedać dwa miliony egzemplarzy. W Polsce gra - dostępna od 7 września - będzie kosztować 159 złotych.

lad/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane