• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Skuteczne działania oszczędnościowe. Grupa TVN osiągnęła cele na 2012 rok

Skuteczne działania oszczędnościowe. Grupa TVN osiągnęła cele na 2012 rok
Foto: Agencja TVN Foto: Grupa TVN odzyskuje wiodącą pozycję wśród widzów

Grupa TVN osiągnęła cele założone na 2012 rok i odzyskuje wiodącą pozycję wśród polskich widzów. - W obliczu osłabienia rynku reklamowego Grupa TVN po raz kolejny udowodniła, że potrafi dostosować się do trudnych warunków, broniąc rentowności poprzez zdecydowane działania, które zaowocowały efektywną redukcją kosztów - powiedział Prezes Zarządu TVN Markus Tellenbach.

W minionym roku TVN był liderem oglądalności pomimo znacznej redukcji kosztów.

Bogata oferta

Jesienna ramówka TVN była najlepszą ofertą programową na polskim rynku. Wszystkie główne programy TVN były liderami rynku w swoich godzinach nadawania. Z kolei główny kanał TVN był najchętniej oglądanym kanałem w komercyjnej grupie docelowej.

Oglądalność w komercyjnej grupie docelowej zwiększyły też wszystkie kanały tematyczne Grupy TVN.

Ważne działania

W listopadzie 2012 roku Grupa TVN zamknęła dwie strategiczne transakcje: sprzedaż Grupy Onet.pl na rzecz Ringier Axel Springer (otrzymując do tej pory 918 milionów zł i osiągając poprawę płynności i dźwigni finansowej netto Grupy TVN) oraz wniesienie platformy 'n' do nowego połączonego podmiotu z Cyfrą+: nC+, w zamian za 32 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu.

Co więcej, zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 309 milionów zł i 520 milionów zł, odpowiednio w czwartym kwartale i całym roku, wyższy głównie ze względu na rozpoznanie aktywa podatkowego związanego z zamknięciem transakcji z Grupą Canal+.

Zysk netto wyniósł 466 milionów zł w czwartym kwartale i 470 milionów zł dla całego roku. W obu przypadkach podwyższony przez zysk z działalności zaniechanej, który zawiera niższy niż oczekiwano zysk z rozpoznania 32 proc. udziału w nC+.

Rok 2013

Zarząd TVN wyznaczył też perspektywy na obecny, 2013 rok. Na tak wczesnym etapie i przy nadal ograniczonej widoczności, Zarząd oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r. o średniej jednocyfrowej dynamice.

Celem Grupy TVN jest osiągnięcie lepszych przychodów z reklamy niż wskazywałby na to rynek oraz zwiększenie wartościowego udziału w rynku.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane