• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Sieć oplata już większość z nas

Sieć oplata już większość z nas
Foto: sxc.hu Foto: Dostęp do internetu ma już 59 proc. Polaków

Dwie trzecie Polaków ma w domu komputer. Podobnie było rok temu. Jest za to o 3 punkty proc. więcej osób, które mają w domu dostęp do internetu. Obecnie to 59 proc. wszystkich Polaków - wynika z badania ośrodka CBOS.

Przynajmniej raz w tygodniu korzysta z komputera 55 proc. Polaków.

Z badania wynika, że przeciętny internauta spędza w sieci 15 godzin tygodniowo, czyli nieco ponad dwie godziny dziennie. Mniej więcej dwie trzecie przebywa online krócej niż 15 godzin w tygodniu. Około jednej czwartej internautów spędza w sieci od 15 do 35 godzin tygodniowo, a więc od ponad dwóch do pięciu godzin dziennie. Mniej więcej co trzynasty użytkownik internetu jest online jeszcze dłużej.

W domu zamiast w kawiarence

Prawie wszyscy internauci (92 proc.) korzystają z sieci w domu, połowa (49 proc.) w szkole lub w pracy. W porównaniu z rokiem 2008 wyraźnie zmniejszyła się liczba użytkowników sieci w kawiarenkach internetowych (o 5 pkt. proc. do 2 proc.).

Prawie połowa użytkowników sieci (45 proc.) deklaruje, że zdarza im się łączyć z internetem bezprzewodowo za pośrednictwem takich przenośnych urządzeń, jak laptop, netbook, telefon komórkowy.

Najczęściej w sieci kontaktujemy się z innymi poprzez komunikatory tekstowe - używa ich dwie trzecie internautów (66 proc.). Wyraźnie mniejsza grupa (39 proc.) prowadzi za pośrednictwem sieci rozmowy głosowe. Jedna trzecia internautów (34 proc.) rozmawia na forach dyskusyjnych.

Do nawiązania znajomości w sieci przyznaje się co czwarty internauta (25 proc.). Co siódmy (15 proc.) deklaruje, że spotkał się z osobą poznaną przez internet.

Jedna trzecia dorosłych kupuje w sieci

Ponad dwie trzecie internautów (67 proc.), czyli około jednej trzeciej ogółu dorosłych, dokonało zakupu przez internet, a co czwarty użytkownik sieci (25 proc.) coś w ten sposób sprzedał.

Z badania wynika, że do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i dziecięce. Nieco rzadziej są to książki i artykuły multimedialne oraz bilety. Zupełnie sporadycznie kupowano w sieci leki i produkty spożywcze. Wśród innych rzeczy wymieniano m.in. kosmetyki, meble i różnego rodzaju elementy wyposażenia wnętrz, artykuły gospodarstwa domowego, produkty budowlane, artykuły dla zwierząt, ogrodnicze (w tym kwiaty), biżuterię, przedmioty hobbystyczne, a także dostęp do różnych usług online.

30 proc. chodzi do internetowego banku

46 procent internautów (ok. 30 proc. dorosłych Polaków) korzysta z usług bankowych przez internet. Ponad dwie piąte użytkowników pobiera z sieci - nie płacąc - programy komputerowe, muzykę, filmy. W ciągu ostatnich pięciu lat skala tego typu aktywności wśród internautów właściwie się nie zmieniła. Nadal mało popularne jest opłacanie dostępu do jakichś treści czy usług, niemniej takich użytkowników stopniowo przybywa. W pewnym zakresie może się to wiązać z poszerzaniem spektrum oferowanych w ten sposób produktów i usług.

Dwie piąte internautów (40 proc.) słucha przez internet radia. Tyle samo (40 proc.) ogląda w sieci telewizję, filmy i seriale. Ponad dwie trzecie internautów (68 proc.) czyta online gazety lub czasopisma.

Badanie przeprowadzono w dniach 8-19 kwietnia 2010 roku na liczącej 1056 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych Polaków.

ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane