• rozwiń
    • WIG20 2103.68 -0.21%
    • WIG30 2406.12 -0.16%
    • WIG 56047.39 -0.13%
    • sWIG80 11585.53 -0.05%
    • mWIG40 3753.25 -0.07%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Seksowny Mustafa jednak "nie obraża normalnych mężczyzn"

Seksowny Mustafa jednak "nie obraża normalnych mężczyzn"
Foto: materiały prasowe Foto: "Spójrz na swojego mężczyznę i na mnie, jeszcze raz spójrz na niego i na mnie. Szkoda, że nie jest mną"

Komisja Etyki Reklamy zmieniła zdanie i uznała, że słynna reklama Old Spice'a "nie obraża normalnych mężczyzn i nie wpędza ich w kompleksy". Kilka tygodni temu KER przychyliła się do skargi widza, który zarzucał reklamie "wywoływanie frustracji u mężów ciężko pracujących na rodzinę i niemających czasu na siłownię".

"Pojawiła się nowa okoliczność mająca znamiona nowych faktów i dowodów" - stwierdził zespół odwoławczy Komisji Etyki Reklamy. I zmienił swoją wcześniejszą uchwałę - ostatecznie uznając słynną reklamę z Isaiahem Mustafą za nienaruszającą norm kodeksu Etyki Reklamy.

Zmiana decyzji Komisji to wynik odwołania, jakie złożyła odpowiedzialna za markę Old Spice firma Procter and Gamble DS Polska. Koncern powołał się na wyniki ankiety, którą przeprowadził wśród widzów reklamy: większość stwierdziła, że nie czuje się obrażana przez przekaz. Chodzi o padające na początku reklamy słowa: "Spójrz na swojego mężczyznę i na mnie, jeszcze raz spójrz na niego i na mnie. Szkoda, że nie jest mną".

Producent dezodorantu zwrócił Komisji uwagę także na popularność spotu: w samym serwisie YouTube zanotował ok. 40 mln odsłon.

Jednocześnie przyznał, że Old Spice Man jest osobą pewną siebie, bezczelną, a nawet arogancką, ale po to żeby prowokować i budzić kontrowersje, a cały przekaz powinien być traktowany z przymrużeniem oka.

"Kobieta poruszająca ciałem bez stanika? Nierealne"

Zamieszanie wokół reklamy zaczęło się na początku roku, gdy zbulwersowany widz wysłał skargę do Komisji Etyki Reklamy. Krytykował reklamę za to, że - skierowana tylko i wyłącznie do kobiet - jest poniżająca dla ich mężów. Natomiast wszystkich normalnych mężczyzn - ciężko pracujących na rodzinę i niemających czasu na siłownię - wpędza w kompleksy i frustrację.

"Proszę pomyśleć, co by się działo, gdyby to była kobieta seksownie poruszająca ciałem bez stanika itp. i mówiąca: >>Porównaj mnie ze swoją żoną<<. Nierealne, żeby taka reklama została dopuszczona do emisji" - napisał w skardze.

Na początku lutego Komisja podzieliła skargę widza. "Poczucie odpowiedzialności społecznej branży wymaga, by reklamy nie propagowały postaw sprowadzających ocenę wartości człowieka wyłącznie do jego wyglądu" - podkreśliła w oświadczeniu. I zażądała zmiany w treści reklamy.

W odpowiedzi Procter and Gamble zamieścił w internecie ocenzurowaną wersję spotu. W zatytułowanym filmie "Męskość z czarnym pasem" wyciszono początkowe słowa, a część torsu Mustafy zasłonięto czarnym prostokątem.

am//bgr/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane