• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Seksem się nie zareklamujesz

Seksem się nie zareklamujesz
Foto: East-news Foto: Ten spot z udziałem Charlize Theron zapamiętał zapewne każdy, kto widział go choćby raz. Pytanie czy zapamiętał też, że to reklama Diora.

Nagie dziewczyny w reklamie gładzi szpachlowej czy wydepilowane męskie torsy promujące dżinsy już niedługo mogą odejść w przeszłość. Włoscy naukowcy właśnie odkryli, że reklamy z udziałem seksownych kobiet i atrakcyjnych mężczyzn wcale nie zachęcają do zakupu oferowanych produktów. Przeciwnie - odwracają uwagę konsumentów.

Zespół badawczy pod kierunkiem Fabio Babiloniego z rzymskiego uniwersytetu La Sapienza ustalił, że reklama, aby odniosła skutek, nie może przedstawiać zbyt pięknych kobiet i mężczyzn. Jak podkreślają naukowcy można to udowodnić, obserwując reakcje za pomocą zwykłego elektroencefalogramu.

Badacze pokazali wybranej grupie badanych osób spoty reklamowe telefonów komórkowych, jedzenia, napojów oraz samochodów z udziałem niezwykle urodziwych modelek. Okazała się, że zawarty w nich przekaz nie dociera do odbiorców i nie zostaje przez nich zapamiętany. Ich uwaga skupiona jest na pięknie, a nie na istocie reklamy.

- Pamiętamy spot, ale nie markę i reklamowany produkt - podkreśla Babiloni, którego ustalenia zostaną opublikowane w najnowszym numerze przeglądu "Clinical Neurophysiology".

bgr ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane