• rozwiń

Sąd: Kara za niską jakość usług Poczty niezasadna

Sąd: Kara za niską jakość usług Poczty niezasadna
Foto: TVN24 Foto: Poczta na razie nie musi płacić kary

Sąd Apelacyjny w Warszawie uchylił wyrok sądu pierwszej instancji podtrzymujący decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nałożenia na Pocztę Polską 6,6 mln zł kary - poinformował rzecznik Poczty Zbigniew Baranowski.

- Werdykt Sądu Apelacyjnego oznacza, że decyzja prezesa UOKiK z 2008 r. o nałożeniu na spółkę kary w wysokości 6,6 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów w związku z jakością usług powszechnych była nieuzasadniona - dodał Baranowski.

Chodzi o decyzję UOKiK z grudnia 2008 roku. Urząd stwierdził wówczas, że Poczta Polska nie dostarczała w terminie paczek i listów. UOKiK wskazywał, że co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych powinno dotrzeć do odbiorcy następnego dnia po nadaniu, jednak postępowanie wykazało, że poczta nie dotrzymywała tych terminów.

Urząd uznał, że działania Poczty mogły narażać konsumentów na niedogodności, dlatego zobowiązał Pocztę do zaniechania praktyk i nałożył 6,6 mln zł kary. Poczta Polska złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w listopadzie 2010 r. w całości oddalił odwołanie spółki i podtrzymał decyzję UOKiK. Od wyroku SOKiK przysługiwała możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

Jak poinformowała dziś rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch, Urząd analizuje wyrok sądu i rozważa wniesienie kasacji. Ma na to czas do 25 grudnia.

bgr/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane