• rozwiń

Rynek e-commerce dalej rośnie. Na Wyspach o 8 proc.

"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" Odtwórz: "Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać"
"Rosjanie nie wyjdą na ulice. Putin nie ma się czego obawiać" "Źródło: TVN24 BiS"

8 proc. wzrost przychodów na dostarczaniu paczek zamówionych online odnotował Royal Mail w 2013 roku. Według ekspertów wartość rynku e-commerce w Wielkiej Brytanii osiągnie w 2018 roku nawet 50 mld funtów - wynika z raportu "E-retail in the UK".

Royal Mail, czyli brytyjska poczta, zyskuje coraz więcej na zakupach online. W dziewięciu ostatnich miesiącach 2013 roku dostawca odnotował 8-proc. wzrost przychodów związanych z dostawą paczek zamówionych w internecie.

Najwięcej w grudniu

Spółka podaje, że dane zostały wzmocnione przez bardzo mocny popyt w okresie Świąt Bożego Narodzenia. - W samym grudniu dostarczyliśmy 115 milionów paczek. To znacznie więcej, niż jakikolwiek przewoźnik w Wielkiej Brytanii - mówi Moya Greene, dyrektor generalny Royal Mail.

Straty na listach

Co ciekawe Royal Mail odnotował 3-proc. spadek przychodów związanych z dostarczaniem listów. Zdaniem władz firmy, mniejsze dochody to efekt coraz większej popularności poczty elektronicznej e-mail i mediów społecznościowych, które stają się główną drogą wymiany korespondencji, szczególnie wśród młodych osób.

Spółka podała również, że w 2013 roku osiągnęła wyniki finansowe, które są zgodne z oczekiwaniami. Wartość Royal Mail jest wyceniana na 5,9 mld funtów. Brytyjski rząd ma nadal 30 proc. udziałów w spółce.

Rynek e-commerce da zysk

50 mld funtów będzie warty rynek zakupów online w Wielkiej Brytanii do 2018 roku - wynika z raportu "E-retail in the UK", którzy opracowali analitycy z firmy Verdict. Obecnie brytyjski rynek zakupów online jest wyceniany na 33,7 mld funtów.

Według raportu konsumenci wolą zakupy w internecie od tradycyjnych. Tylko 4 proc. spośród 10 tys. przebadanych osób powiedziało, że pójście do tradycyjnego sklepu sprawia im większą przyjemność niż oglądanie oferty w sklepie internetowym. Ankietowani za główne zalety zakupów online uznali niższe ceny (76 proc.), szybką dostawę (56 proc.) oraz jej niewielki koszt (61 proc.).

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane