• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Rozczarowujące wyniki handlowego giganta. "Przez zimę i podatki"

Rozczarowujące wyniki handlowego giganta. "Przez zimę i podatki"
Foto: walmart.com Foto: 22 proc. spadek zysków sieci supermarketów Wal-Mart

22-procentowy spadek zysków odnotowała największa na świecie sieć handlowa Wal-Mart. Rozczarowujące wyniki firma tłumaczy trudną zimą w Stanach Zjednoczonych i wyższymi podatkami.

Amerykańska sieć supermarketów Wal-Mart opublikowała duże gorsze od oczekiwań wyniki za trzy miesiące pomiędzy listopadem 2013 r. a styczniem 2014 r.. Firma odnotowała 22 proc. spadek zysków rok do roku. Analitycy oczekiwali, że zysk za akcję wyniesie 1,59 dolarów, a przychody wyniosą 130,23 mld dolarów. Tymczasem okazało się, że zysk sieci w ostatnim kwartale 2013 r. wyniósł 1,34 dolara za akcję (rok wcześniej było to 1,67 dol./akcja), a wskaźnik przychodów zatrzymał się na 129,71 mld dolarów.

Rozczarowanie

Zysk netto spadł do 4,4 mld dolarów z 5,6 mld rok wcześniej. Przedstawiciele sieci rozczarowujące wyniki tłumaczą trudną i przedłużającą się zimą w Stanach Zjednoczonych, a także wyższymi podatkami. Sprzedaż w sklepach w USA spadła w ostatnim kwartale o 0,4 proc.  

Wal-Mart pomimo słabych danych zapowiedział, że spodziewa się wzrostu sprzedaży w tym roku na poziomie od 3 do 5 proc. - Wprowadzamy innowacje, aby poprawić wydajność i utrzymać niskie ceny - powiedział Doug McMillon, prezes Wal-Mart. Zapowiedział także inwestycje w sprzedaż internetową. - Będziemy inwestować w rynek e-commerce - dodał.

Trudny rok

Spadki odnotowała także należąca do Wal-Mart sieć supermarketów Asda, która działa w Wielkiej Brytanii. W ostatnim kwartale sprzedaż spadła o 0,1 proc., ale w całym 2013 roku wzrosła o 0,5 proc. 

- Nie ma wątpliwości, że to był trudny rok. Rynek sprzedaży detalicznej w Wielkiej Brytanii przechodzi znaczące zmian - twierdzi Andy Clarke, szef Asda.

Asda rywalizuje w Wielkiej Brytanii m.in. z Tesco, Aldi, czy Lidlem, a także sklepami z bardziej ekskluzywną ofertą, czyli np. Marks&Spencer i Waitrose.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane