• rozwiń
    • WIG20 2159.91 +1.74%
    • WIG30 2443.18 +1.81%
    • WIG 56895.37 +1.54%
    • sWIG80 11446.40 +0.22%
    • mWIG40 3629.46 +1.17%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-11 17:15

Dostosuj

Restauratorzy stawiają na śniadania

Restauratorzy stawiają na śniadania
Foto: sxc.hu Foto: Coraz więcej Polaków je śniadanie na mieście

Połowa pracujących lub uczących się Polaków nie ma czasu na zjedzenie śniadania w domu – wynika z najnowszych badań firmy analizującej rynek IQS Quant Group, na które powołuje się dziennik "Polska". Restauratorzy zwietrzyli w tym dobry interes i dostosowują swoją ofertę.

Żyjemy coraz szybciej, pracujemy coraz więcej, nie mamy czasu na przyrządzanie posiłków. Tę sytuację wykorzystują sieci gastronomiczne, które oferują coraz bardziej urozmaicone i tańsze śniadania. Analitycy podliczyli ile kosztuje jedzenie śniadań "na mieście".

Śniadanie rośnie w siłę

Na razie oferta śniadaniowa polskich restauracji na razie jest skromna i raczej droga - czytamy w "Polsce". Za poranny zestaw np. w kawiarni u Bliklego trzeba zapłacić od 27 do 58 zł. Dlatego większość z nas woli w sklepie kupić gotową sałatkę lub kanapkę.

Restauratorzy liczą jednak na to, że wprowadzając tanie zestawy, przekonają nas do jadania porannych posiłków w lokalach. Od kilku tygodni ofertę śniadań testuje Sphinx – największa sieć restauracji z obsługą kelnerską, stawiająca do tej pory na dania obiadowe.

Wkrótce także Green Way – sieć 34 restauracji wegetariańskich w wybranych lokalach na próbę wprowadzi muesli i koktajle. Na śniadania stawia również znany krakowski restaurator Jan Kościuszko, który niedawno rozpoczął m.in. budowę sieci restauracji pracowniczych Lanczowisko.

I będzie coraz tańsze

Coraz bogatsza oferta i rosnąca konkurencja oznaczają niższe ceny. Na śniadaniowy zestaw nie trzeba już wydawać 20–30 zł. Tyle co najmniej żądają modne kawiarnie w centrach dużych miast, na przykład warszawskie Szparka, Szpilka czy kawiarnie Coffee Heaven. Teraz śniadaniowe zestawy na ciepło w sieciach Sphinx czy McDonald's będzie można zjeść już za 7–9 zł.

Nowa śniadaniowa kampania McDonald`s będzie obowiązywała w godzinach 7.30–10.30. W tym czasie klient restauracji nie kupi tu hamburgera czy cheeseburgera, ponieważ serwowane będą jedynie zestawy śniadaniowe: kanapki z jajkiem, tost z bekonem czy szynką oraz jajeczna tortilla. Pozostałe dania typu fast food firma będzie oferować dopiero od 10.30.

- Polacy są już gotowi do tego, by jadać śniadania na mieście - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor korporacyjny sieci. McDonald’s jest pewny, że ta szokująca zmiana mu się opłaci. W Stanach Zjednoczonych, gdy wprowadzono zestawy śniadaniowe, przychody firmy wzrosły.


mb/kdj

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane