• rozwiń
    • WIG20 2154.80 +0.29%
    • WIG30 2439.89 +0.34%
    • WIG 56781.82 +0.24%
    • sWIG80 11451.18 -0.23%
    • mWIG40 3620.92 +0.21%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Reklama zwłok - nieetyczna

Reklama zwłok - nieetyczna
Foto: TVN24 Foto: Kontrowersyjna wystawa, a jej reklama "naruszała normy społeczne"

Rada Reklamy ma zastrzeżenia do reklamy kontrowersyjnej wystawy wypreparowanych ludzkich organów - pisze Presserwis. "Bodies... the exhibition" na początku roku pojawiła się w jednym z warszawskich centrów handlowych. Choć reklamy już zniknęły z nośników, rada uznała je za nieetyczne. Ku przestrodze.

Wystawę "Bodies... the exhibition" otwarto w lutym. Wzbudziła liczne kontrowersje i emocje. Zainteresowała też m.in. Służbę Celną, Główny Inspektorat Sanitarny i prokuraturę. Ta ostatnia kilka dni temu rozpoczęła kolejne, trzecie już postępowanie w związku z wystawą. O działaniach urzędów i o samej wystawie wielokrotnie informowaliśmy w naszym portalu.

Organizatorem wystawy było Blue Expo Centrum Wystawienniczo-Konferencyjne w Blue City.

Zbulwersowała się konsumentka

Tym razem złe noty dała wystawie - a konkretnie reklamom zachęcającym do jej odwiedzenia - Rada Reklamy. Jak pisze Presserwis, Rada uznała, że reklama na nośnikach zewnętrznych (billboardach, plakatach, etc.) naruszała normy Kodeksu Etyki Reklamy.

Skargę na plakat promujący wystawę w wagonach warszawskiego metra złożyła osoba prywatna. Zbulwersowana konsumentka uznała, że reklama przedstawiająca rozcięty wzdłuż fragment ludzkiego ciała nie jest odpowiednim widokiem dla wszystkich pasażerów podziemnej kolejki, a przede wszystkim dla dzieci.

Nie ma reklamy, ale jest postanowienie

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy podzielił jej zastrzeżenia i uznał, że reklama nie jest zgodna z dobrymi obyczajami, a także ze względu na miejsce i sposób jej prezentowania narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.

Reklama zniknęła już z metra, bo kampania się skończyła. – Nie ma już tej reklamy, ale nasze postanowienie ma być wskazówką dla innych, którzy chcieliby pokazywać ludzkie zwłoki w reklamach umieszczonych w miejscach publicznych – wyjaśnia Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady Reklamy.

//kdj/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane