• rozwiń
    • WIG20 2064.12 -0.69%
    • WIG30 2365.71 -0.84%
    • WIG 55227.60 -0.73%
    • sWIG80 11570.82 -0.55%
    • mWIG40 3756.24 -0.97%

Ostatnia aktualizacja: 2019-08-16 17:15

Dostosuj

Reklama ZUS na portalu z wulgaryzmami

Reklama ZUS na portalu z wulgaryzmami
Foto: tvn24 Foto: ZUS zdecydował o wstrzymaniu "nieautoryzowanej kampanii"

Duma ZUS, Platforma Usług Elektronicznych, reklamowana była m.in. na portalu z wulgarnymi treściami. Jak tłumaczy ubezpieczyciel, kampania ta była nielegalna, bo firma, która podjęła się jej prowadzenia nie przedstwiła ZUS-owi listy witryn, na których wyświetlane miały być banery - donosi "Puls Biznesu".

Sfinansowana z pieniędzy unijnych Platforma Usług Elektronicznych (PUE) ma zrewolucjonizować działalność Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Głównym celem projektu jest ułatwienie i usprawnienie kontaktu z klientami. Dzięki PUE, wiele spraw można załatwić przez internet. Projekt został doceniony przez przedsiębiorców, otrzymał m.in. Wektora od Pracodawców RP.

 

Nie wiedziałem, że kampania prowadzona jest poprzez taki portal, bo firma, która zawarła z nami umowę, nie przedstawiła mediaplanu obejmującego listę witryn, na których wyświetlane miały być banery.

Jacek Dziekan, rzecznik ZUS

Kilkanaście dni temu w internecie ruszyła kampania promocyjna PUE. Wśród kilkuset portali, na których zawisły banery z logo ZUS, znalazł się również jebzdzidy.pl. Strona ta reklamowana jest jako zawierająca "najgorsze dowcipy w internecie". Jak podkreśla "Puls Biznesu", można tam znaleźć wulgarne animacje i niesmaczne komentarze pod zdjęciami.

"Kampania jest nielegalna"

- Nie wiedziałem, że kampania prowadzona jest poprzez taki portal, bo firma, która zawarła z nami umowę, nie przedstawiła mediaplanu obejmującego listę witryn, na których wyświetlane miały być banery - wyjaśnia w rozmowie z "Pulsem Biznesu" rzecznik ZUS Jacek Dziekan. Z tego powodu, jego zdaniem, kampania prowadzona przez firmę IDMNet jest nielegalna.

Rzecznik ZUS zażądał natychmiastowego zdjęcia banera promującego PUE ze strony znanej z wulgaryzmów. Zdecydował też o wstrzymaniu "nieautoryzowanej kampanii i dopełnienia formalnych wymogów, czyli przedstawienia do zaopiniowania mediaplanu obejmującego listę witryn".

Za internetową kampanię promocyjną PUE ZUS zapłacił firmie IDMNet ponad 80 tys. zł.

Nie sprawdzili listy adresów?

 

W tej sytuacji błąd może polegać na tym, że dom mediowy nie zweryfikował listy adresów w nich zawartych.

Ewa Zakrzewska z agencji reklamowej Next

Pytany przez "PB" o sprawę IDMNet odmówił komentarza. Nieoficjalnie jeden z pracowników przyznał, że firma wyjaśnia z ZUS zaistniały problem.

Z kolei eksperci w rozmowie z "PB" wyjaśniają, że strony, na kórych realizowane są kampanie reklamowe, często kupowane są w pakietach. - W tej sytuacji błąd może polegać na tym, że dom mediowy nie zweryfikował listy adresów w nich zawartych - wyjaśnia w rozmowie z gazetą Ewa Zakrzewska z agencji reklamowej Next.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane