• rozwiń

Reklama znów odżyje

Reklama znów odżyje
Foto: TVN24 Foto: Wydatki na reklamę będą wyższe niż rok temu

O tym, że kryzys został przełamany, świadczy wzrost wydatków firm na reklamę. Według analityków, rynek reklamowy czeka w tym roku nawet kilkuprocentowy wzrost - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W porównaniu do ubiegłego roku, który zakończył się 10-12 proc. recesją, w 2010 roku prognozowany jest wzrost. - Widać większy optymizm wśród firm - potwierdza w rozmowie z dziennikiem prezes Omnicom Media Group, Jakub Bierzyński. Jak przyznaje, tegoroczne budżety jego firmy są znacznie wyższe niż rok temu. - Rynek wzrośnie w tym roku nawet o około 5 proc. - szacuje.

Główni klienci: farmacja i finanse

Nie wszystkie domy mediowe cechuje taki optymizm. Niektóre wręcz jeszcze bardziej zamierzają zredukować swoje budżety. Większość z nich do prognoz podchodzi ostrożnie. - Przy założeniu , że klimat w gospodarce się nie zmieni spodziewam się, że rynek może zanotować 3-procentowy wzrost - komentuje prezes MPG Polska, Janusz Dzięcielak.

Podobny wzrost na rynku reklamy, wysokości 2-3 proc. szacuje Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca domu mediowego Starlink. Głównym źródłem odbicia - jej zdaniem - będzie branża farmaceutyczna oraz finansowa.

Znaczenie polityki cenowej telewizji

Wszystkie firmy przyznają jednak zgodnie, że wzrost rynku reklamowego będzie w dużej mierze zależał od polityki cenowej wiodących stacji telewizyjnych. W ubiegłym roku obniżyły one ceny reklam o jedną czwartą. Cięcia nie wykluczone są także w tym roku - donosi dziennik.

Oczekuje się natomiast, że w tym roku wzrośnie popularność reklamy w internecie.

mon ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane