• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Reklama przestanie ogłuszać

Reklama przestanie ogłuszać
Foto: sxc.hu Foto: Jest szansa na mniej reklamowych decybeli

- Głośność reklam i telesprzedaży nie może być większa niż pozostałych programów - podkreśla Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która od kilku miesięcy zajmuje się tą sprawą. Aby zlikwidować nagłe skoki głośności proponowała pomiary za pomocą specjalnego algorytmu, nadawcy wolą jednak "samoregulację".

Głośna reklama od lat jest zmorą widzów, którzy skarżą się do KRRiT i Rzecznika Praw Obywatelskich. Ten ostatni zwracał uwagę, że "spokój psychiczny", który burzy nagłe natężenie dźwięku reklam, "należy niewątpliwie do otwartego katalogu dóbr osobistych chronionych na podstawie art. 23 Kodeksu cywilnego". KRRiT podkreśla z kolei, że nadmierna głośność dźwięków oraz jej nagłe skoki, "w niezaprzeczalny sposób naruszają komfort psychiczny odbiorcy w czasie emisji programu".

(Samo)kontrola głośności

Dlatego też KRRiT jeszcze w lutym opracowała projekt rozporządzenia, które miało gwarantować, że poziom głośności reklam będzie taki sam, jak pozostałych programów. Nadawcy mieliby w tym celu dokonywać specjalnych pomiarów natężenia dźwięku, a wartość głośności miała być określana na podstawie skomplikowanego algorytmu.

W toku konsultacji z KRRiT nadawcy zaproponowali jednak inne rozwiązanie. - Zaproponowaliśmy, żeby zamiast ustalać odgórne regulacje o charakterze technicznym, KRRiT wezwała środowisko do samoregulacji - mówi rzecznik TVN Karol Smoląg. Także rzecznik Polsatu Tomasz Matwiejczuk potwierdza, że stacja "ze względów technicznych" złożyła zastrzeżenia do projektu rozporządzenia KRRiT.

Szef KRRiT Witold Kołodziejski powiedział, że Rada dyskutuje o propozycji nadawców. Według niego, projekt samoregulacji nadawców telewizyjnych mógłby być wzorowany np. na samoregulacji środowiska reklamowego, które poprzez Radę Reklamy działa na rzecz podnoszenia standardów i etyki przekazu reklamowego. Według Kołodziejskiego, problemowi głośnej reklamy uda się zaradzić w ciągu kilku miesięcy.

mkg/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane