• rozwiń
    • WIG20 2173.17 +0.79%
    • WIG30 2461.12 +0.78%
    • WIG 57281.12 +0.67%
    • sWIG80 11461.01 -0.25%
    • mWIG40 3658.73 +0.39%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 16:04

Dostosuj

Reklama podniesie się za dwa lata

Reklama podniesie się za dwa lata
Foto: TVN24 Foto: Posucha na rynku reklamowym może potrwać jeszcze dwa lata

Dopiero po 2010 roku można oczekiwać ożywienia w branży reklamowej na polskim rynku - przewiduje dom mediowy ZenithOptimedia. Obecnie wydatki na reklamę wciąż spadają - w tym roku tendencja ta ominie tylko internet i kina - pisze "Rzeczpospolita".

Według ZenithOptimedia, spadek wydatków na reklamę sięgnie w tym roku 4,2 proc. Firmy wydadzą na ten cel w polskich mediach 7,43 mld zł. Z powodu kryzysu firmy zwlekają z decyzją o podjęciu dużych kampanii reklamowych. Jednak - zdaniem analityków ZenithOptimedia - w przyszłym roku rynek utrzyma się na podobnym poziomie, jak w tym roku. Jak przewidują, wydatki na reklamę wyniosą 7,44 mld zł.

Straci prasa i telewizja, zyska internet i kino

Straty w związku z kryzysem na rynku reklamy dotkną wszystkie media. Najwięcej straci prasa – w przypadku magazynów będzie to ok. 12 proc., a gazet – 14,7 proc. Ucierpi też na tym telewizja. Wzrosną natomiast wydatki na reklamę internetową (16,8 proc.) i kinową (1,7 proc.).

Podobna tendencja utrzymuje się na całym świecie. Według ZenithOptimedia, wydatki na reklamę skurczą się globalnie w tym roku o prawie 7 proc.

mon ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane