• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Randki, wydarzenia kulturalne, męskie sprawy - tego szuka singiel w Internecie

Randki, wydarzenia kulturalne, męskie sprawy - tego szuka singiel w Internecie
Foto: tvn24/ Maciej Wężyk Foto: Coraz częściej miejscem nawiązywania znajomości są portale społecznościowe

Portale randkowe, strony z wydarzeniami kuturalno-towarzyskimi oraz witryny dla mężczyzn - to najchętniej odwiedzane w sieci miejsca przez typowego polskiego singla. Ale rośnie też popularność serwisów społeczościowych.

Procent internautów żyjących samotnie z roku na rok rośnie. W listopadzie 2010 roku zaledwie 6 proc. Polaków korzystających z sieci deklarowało, że mieszkają sami. W ciągu trzech lat liczba ta zwiększyła się do 10 proc. (najnowsze dane z listopada 2013 roku) - informuje firma Gemius badająca oglądalności witryn.

Gdzie szukają miłości?

Samotnicy najchętniej odwiedzają w sieci strony randkowe. To 21,5 proc. singli, którzy jednocześnie stanowią 14 proc. użytkowników tych portali.

Popularnością cieszą się także strony dotyczące wydarzeń publicznych, podczas których można kogoś poznać (clubbing, imprezy, wydarzenia kulturalne - wchodzi na nie 6,5 proc. singli, którzy podobnie, jak w przypadku stron z randkami online, stanowią 14 proc. wszystkich użytkowników tej kategorii stron www).

Trzecia najpopularniejsza wśród singli kategoria stron internetowych to serwisy dla mężczyzn (odwiedza je 32,5 proc. singli, którzy stanowią 12 proc. użytkowników tych portali).

Uwagę zwraca też gwałtowny skok popularności serwisów społecznościowych, które coraz częściej są miejscem nawiązywania bliższych znajomości, spełniając rolę podobną do serwisów randkowych. W listopadzie 2010 roku wśród użytkowników tego serwisu społecznościowego było 5,5 proc. samotników. Trzy lata później - już 9 proc.

Typowy polski singiel w sieci

Najwięcej osób mieszkających samotnie pochodzi ze wsi (25 proc.) oraz z dużych miast (19 proc. mieszka w aglomeracjach liczących powyżej 500 tys. osób). 52 proc. z nich to mężczyźni.

Są dobrze wykształceni. Ponad 42 proc. ma licencjat, wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe. 30 proc. - wykształcenie średnie lub pomaturalne.

Trzy lata temu analizowana grupa internautów stanowiła 8 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, teraz jest to 14 proc.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane