• rozwiń
    • WIG20 2255.46 -0.74%
    • WIG30 2551.68 -0.72%
    • WIG 59191.71 -0.51%
    • sWIG80 11545.41 +0.30%
    • mWIG40 3759.27 +0.04%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-08 17:15

Dostosuj

Przewoźnik pada, ale jeszcze lata

Przewoźnik pada, ale jeszcze lata
Foto: TVN24 Foto: Skutki problemów Futury odczuje nawet 25 tysięcy osób

Część polskich biur podróży korzystających z usług linii Futura, które zawiesiły w poniedziałek loty, znalazła zastępczych przewoźników dla swoich klientów. Z trasy na Majorkę korzystało wielu polskich turystów. Według informacji wicekonsul RP w Barcelonie Doroty Kobierowskiej, loty Futury będą kontynuowane do przyszłego tygodnia.

- Rząd autonomiczny Balearów wymusił na liniach lotniczych Futura, aby wywiązały się ze wszystkich zakontraktowanych wcześniej lotów do końca tego tygodnia. Prawdopodobnie więc do niedzieli linie lotnicze będą pracowały - powiedziała TVN24 Kobierowska.

Na trasie Polska-Majorka firma obsługiwała ok. 6 rejsów tygodniowo dla kilku biur podróży. Ich przedstawiciele znaleźli już nowych przewoźników. Prezes Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński powiedział TVN CNBC Biznes, że już zapewnił swoim klientom powrót do Polski innymi liniami lotniczymi. Dzisiaj rezydenci przekażą turystom dokładną informację o terminie wylotu. Przelot zapewnił już również Skyclub. Problemy ze znalezieniem linii lotniczych ma biuro Itaka.

Utrata płynności

Futura International Airways z siedzibą w Palma de Mallorca zawiesiły loty z powodu utraty płynności finansowej. Aktualnie na Majorce i innych wyspach przebywa ok. 880 klientów tych firm. Według konsul Doroty Kobierowskiej wiele tysięcy osób na świecie odczuje bankructwo firmy: - Szacuje się, że 25 tysięcy osób nie wie, jak wróci do swoich domów, i nie wiadomo też, czy pojedzie na swoje wymarzone wakacje.

MSZ trzyma rękę na pulsie

Losem turystów zainteresował się MSZ, jednak przedstawiciele firm turystycznych zapewnili, że są one przygotowane na to, by zapewnić turystom transport samolotami innych linii lotniczych. Także wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Józef Ratajski uspokaja, że wszyscy Polacy wrócą do domu bez kłopotów.

Konsulat Generalny RP w Barcelonie oraz Konsulat Honorowy RP w Palma de Mallorca są w stałym kontakcie z przedstawicielami biur podróży na Majorce.

Według informacji PAP, polscy klienci biura Itaka, którzy przebywają na Majorce i sąsiednich wyspach, zostali na razie w hotelach i są objęci opieką rezydentów. Ci, którzy mieli wylecieć w najbliższych dniach na urlop, są na bieżąco informowani o opóźnieniach i zmianach w rozkładzie lotów.

Dane kontaktowe

Bliższe informacje można uzyskać na stronach internetowych biur podróży lub pod numerami infolinii:
Rainbow Tours: www.rainbowtours.pl, tel. 0801-310-801 lub +48-42-680-38-80 z zagranicy;
ITAKA: www.itaka.pl, tel. 0801-989-000 lub +48-22-500-28-35 z zagranicy;
Exim Tours: www.eximtours.pl, tel. +48-22-332-71-00; SkyClub: tel. +48-12-293-38-10.
Numer telefonu do Konsulatu Generalnego RP w Barcelonie: +34-93-322-05-42.
Numer dyżurnego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych: 022-523-97-05.

kap,sm/sk/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane