• rozwiń
    • WIG20 2233.87 +0.35%
    • WIG30 2531.47 +0.32%
    • WIG 58751.67 +0.22%
    • sWIG80 11571.42 -0.14%
    • mWIG40 3746.86 -0.06%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Produkcja Chevroletów może stanąć

Produkcja Chevroletów może stanąć
Foto: TVN24.pl Foto: Pierwszy aveo zjechał z taśmy wczoraj

Rozpoczęta wczoraj na Żeraniu produkcja Chevroletów, stoi pod znakiem zapytania. Związki zawodowe domagają się zagwarantowania układu zbiorowego i grożą przerwaniem pracy - donosi "Rzeczpospolita".

Produkcja chevroleta aveo w FSO na warszawskim Żeraniu ruszyła wczoraj. Za dwa miesiące przejmie ją spółka utworzona przez FSO i General Motors, ale jak donosi "Rzeczpospolita", wtedy montowanie nowego auta może się skończyć.

Związki zawodowe nie chcą bowiem pracować w nowej firmie, jeżeli nie będą miały wynegocjowanego w niej układu zbiorowego pracy. Janusz Woźniak, prezes FSO, twierdzi, że tylko od Ukravto (właściciela FSO) i General Motors zależy termin podpisania porozumienia w sprawie wprowadzenie nowego układu.

Ukravto nie chce ograniczeń

Ale jak czytamy w gazecie, to nie koniec kłopotów nowej spółki. Kolejnym zgrzytem mogą się okazać rozmowy z Komisją Europejską o zniesieniu ograniczeń produkcji w FSO do 150 tysięcy aut rocznie. Tariel Vasadze, prezes Ukravto, stwierdził na wczorajszej konferencji, że FSO nie dotyczą ograniczenia, bo pomocy publicznej udzielono fabryce przed wejściem Polski do Unii. Dodał jednocześnie, że gdyby spółka przegrała spór z KE, to Ukravto zwróci pomoc publiczną, bo nie chce żadnych ograniczeń produkcji.

Poparł go David N. Reilly, prezes GM DAT, które jest partnerem FSO w nowej spółce. Podkreślił, że koncern wszedł w spółkę, licząc na wykorzystanie całości mocy produkcyjnych fabryki. FSO może produkować do 240 tysięcy samochodów rocznie i już w 2008 roku wykorzysta swoje moce w całości.

– W 2008 roku chcemy zrobić 70 tysięcy aveo, 70 tysięcy lanosów i 95 tysięcy zestawów montażowych, które trafią na Ukrainę – powiedział Janusz Woźniak, prezes FSO.

Jak podaje "Rzeczpospolita" produkcja lanosa zakończy się we wrześniu 2008 roku i wtedy zapewne zastąpią go na taśmach dwie odmiany aveo. W 2009 r. zdolność produkcyjna ma wzrosnąć do 200 tysięcy aut. Połowa z nich będzie przeznaczona na sprzedaż w Unii Europejskiej, druga – w krajach WNP.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane