• rozwiń
    • WIG20 2207.25 -1.02%
    • WIG30 2509.43 -0.87%
    • WIG 58447.30 -0.69%
    • sWIG80 11609.77 +0.04%
    • mWIG40 3809.56 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Prezes Kluza: KNF chroni klientów funduszy

Prezes Kluza: KNF chroni klientów funduszy
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: Prezes Kluza dumny z działan KNF

Szef Komisji Nadzoru Finansowego uważa, że jego instytucja w wystarczającym stopniu dba o interesy klientów funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Stanisława Kluzy niektóre fundusze miały nierzetelne reklamy, ale KNF w porę interweniowała.

- Komisja Nadzoru Finansowego przeprowadziła szereg postępowań, w trakcie których pokazała, że niektóre fundusze inwestycyjne informowały klientów w sposób nierzetelny, albo mówiły w sposób asymetryczny: dużo o korzyściach, a mało o ryzyku i kosztach - w ten sposób Stanisław Kluza komentuje osiągnięcia KNF.

Przewodniczący KNF jest dumny z działań nadzoru w poprzednim roku, które miały zdyscyplinować niektóre z funduszy inwestycyjnych. - To chyba była największa tego typu akcja jeśli chodzi o kwestię reklam funduszy inwestycyjnych. Takie działania podjęliśmy jako pierwsi w Polsce - mówi przewodniczący KNF-u. Jak podkreślił, niektóre z przeprowadzonych w tej sprawie postępowań zakończyły się zakazem emisji konkretnych reklam.

Zdaniem Stanisława Kluzy, celem akcji było wprowadzenie odpowiedniej przejrzystości sposobu informowania klientów, aby ten dokładnie wiedział na jakich warunkach inwestuje w dany fundusz inwestycyjny. - Ważne jest to, żeby klient wiedział z jakim ryzykiem wiąże się inwestowanie i żeby był o tym odpowiednio informowany. Ważne jest żeby mógł się on zaznajomić z tym jak dany fundusz funkcjonuje, w jakie instrumenty on inwestuje i jakie są koszty wejścia do, albo wyjścia z danego funduszu - dodaje przewodniczący.

Jednocześnie szef Komisji Nadzoru Finansowego zaznacza, że Komisja będzie kontynuować swoje działania, wszczynając odpowiednie postępowania w stosunku do wszelkich instytucji finansowych, które będą swoich klientów informować w sposób nierzetelny. - Jeżeli zauważymy, że jakieś reklamy mają charakter wprowadzających w błąd klientów jako nadzór finansowych będziemy reagować i będziemy rozpoczynać postępowania wobec takich instytucji finansowych.

mwr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane