• rozwiń
    • WIG20 2191.61 -0.61%
    • WIG30 2491.65 -0.57%
    • WIG 58053.03 -0.42%
    • sWIG80 11621.13 -0.07%
    • mWIG40 3823.88 +0.09%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Premiera iPhona

Premiera iPhona
Foto: Reuters Foto: iPhone już do kupienia

Dla wielu osób to długo oczekiwana chwila. Od dziś najmłodsze dziecko firmy Apple dostępne w sprzedaży w USA. iPhone. To jednocześnie telefon - choć bez tradycyjnej klawiatury, odtwarzacz multimedialny i PDA - czyli kieszonkowy komputer.

iPhone to telefon z rewolucyjnym interfejsem obsługiwanym za pośrednictwem ekranu dotykowego. Ma zadowolić zarówno wielbicieli nowinek technicznych, jak i konsumentów zwracających szczególną uwagę na wygląd urządzenia.

Producent - koncern komputerowy Apple - zastosował kontrowersyjne rozwiązanie marketingowe: wyłączność dla jednego operatora telekomunikacyjnego.

Kolejki przed amerykańskimi sklepami Apple zaczęły tworzyć się już we wtorek rano. Oczekujący często chcą kupić nawet kilka sztuk nowego telefonu. Pojawili się też znani z czasów komunizmu u nas "stacze" - osoby, które za miejsce w kolejce żądają nawet 300 dolarów.

Apple ma jednak spore problemy z wprowadzeniem nowego produktu do Europy. Kilku operatorów wyraźnie stwierdziło, że nigdy nie włączy iPhone'a do swojej oferty. Przedstawiciele dwóch wielkich sieci, które są najbardziej zaawansowane w negocjacjach - Vodafone i Orange - skarżą się, że żądania Apple'a są "kompletnie nieusprawiedliwione bez względu na to, jak wielkim hitem będzie ten produkt".

Możliwym scenariuszem branym podobno pod uwagę przez kierownictwo Apple'a jest wejście na początku wyłącznie na rynek brytyjski. W Wielkiej Brytanii telefony multimedialne są dwukrotnie popularniejsze niż w Stanach. Według sondaży już teraz 7 mln Brytyjczyków, czyli co trzeci z użytkowników komórek na Wyspach, deklaruje chęć kupienia iPhone'a, gdy tylko pojawi się na rynku.

Zdaniem części analityków Apple wstrzyma się z podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze europejskiego partnera do czasu dostatecznego "zaaklimatyzowania się" produktu na rynku amerykańskim. Warto zaznaczyć, że w USA prawo sprzedaży iPhone'a przez pierwsze pięć lat będą mieć wyłącznie sklepy Apple'a i operator AT&T. Według Apple'a współpraca na wyłączność z jedną siecią ma być dla koncernu sprawdzianem przed oficjalnym wejściem na rynek europejski. gdzie iPhone napotka poważną konkurencję ze strony np. Sony Ericssona W950i.

Bądź co bądź taka strategia to dość kontrowersyjne rozwiązanie - Koncern robi duży błąd, sztucznie ograniczając sieć sprzedaży. Dwie trzecie osób najbardziej zainteresowanych zakupem iPhone'a to abonenci konkurencyjnych wobec AT&T sieci - mówi Mark Donovan z M:Metrics. - Z naszych badań wynika, że z iPhone'a chciałoby skorzystać 12,5 proc. abonentów sieci T-Mobile, 8,1 proc. klientów Sprint Nextel i 6,7 proc. Verizon Wireless - dodaje Donovan.

Prawdopodobnie wcześniej niż Europejczycy uroki iPhone'a poznają Azjaci. Do sprzedaży w Azji iPhone ma być wprowadzony w przyszłym roku.

mka

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane