• rozwiń
    • WIG20 2344.03 +0.97%
    • WIG30 2681.21 +0.94%
    • WIG 60902.04 +1.18%
    • sWIG80 11928.15 +0.52%
    • mWIG40 4035.38 +0.48%

Ostatnia aktualizacja: 2019-07-19 17:15

Dostosuj

Polska wódka podbija świat

Polska wódka podbija świat
Foto: Sobieski, Wyborowa Foto: Wódka z Polski to już towar na międzynarodowym poziomie

Dwie czołowe polskie marki wódki zdobywają coraz więcej amatorów za granicą. Najbardziej smakuje Wyborowa, zyskując najwięcej spośród wszystkich międzynarodowych marek mocnych alkoholi.

Przemysł spirytusowy w Polsce co prawda ma się coraz gorzej - pisze "Puls Biznesu", ale na świecie dobry alkohol znad Wisły zyskuje. W szczególności dwie marki: Wyborowa i Sobieski - wynika z rankingu największych marek alkoholi mocnych opublikowanego przez Drinks International.

Na zdrowie

Wierzę, że uda się nam utrzymać wysokie, co najmniej 30-procentowe, roczne tempo wzrostu sprzedaży Wyborowej.

Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa

Chociaż alkohol szkodzi zdrowiu, najszybciej rosnąca marka wódki świata - Wyborowa (należąca do grupy Pernod Ricard) - zyskała globalny wzrost sprzedaży aż o 30,3 proc. Nieco gorzej wypadła marka Sobieski (Grupa Belvedere) z 10-procentowym wzrostem.

Jak jednak podkreśla "Puls Biznesu", choć polskie marki zyskują, to nadal mają dużo do nadrobienia. Obie bowiem nie są nawet w pierwszej trzydziestce największych marek mocnych alkoholi. Sobieski jest więc na 31 miejscu ze sprzedażą 2,75 mln 9-litrowych kartonów a Wyborowa na 35 z 2,32 mln.

Dla porównania Smirnoff (1 miejsce) sprzedaje rocznie 25,7 mln kartonów.

Wódki zyskują

Jednak podczas gdy wiele światowych marek notuje spadki, polskie zyskują, i to bardzo wiele. A ambicje ich właścicieli są wysokie.

- Wierzę, że uda się nam utrzymać wysokie, co najmniej 30-procentowe, roczne tempo wzrostu sprzedaży Wyborowej - mówi "Pulsowi Biznesu" Andrzej Szumowski, wiceprezes firmy Wyborowa. - Marka ta ma wciąż wielki potencjał rozwoju sprzedaży na świecie, a

Obecnie marka Sobieski jest 7. marką wódki na świecie w segmencie premium.

Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere

jest obecna na 95 rynkach i wszystkich kontynentach. Utrzymanie wzrostu tej marki będzie oczywiście wymagało od nas dużego wysiłku, biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze na świecie, jednak jest w naszym zasięgu.

Szumowski uważa, że wyniesienie Wyborowej na szczyty międzynarodowych marek jest realnym celem. - Liczymy, że w dłuższym terminie nasza praca wyniesie ją na podium. Polska wódka to jeden z niewielu produktów, który kojarzy się na świecie z Polską i może nasz kraj skutecznie promować - mówi podkreślając, że wódka jest alkoholem coraz popularniejszym na świecie, robi się z niej bowiem ponad 3 tysiące różnych drinków.

Alkohol na eksport

Grupa Belvedere do tematu sprzedaży podchodzi równie ambitnie, jak producent Wyborowej.

- Rynki, które przyczynią się do wysokiej dynamiki wzrostu w skali globalnej, to przede wszystkim: USA, Francja, Ukraina i Hiszpania. NIebawem czeka nas też ekspansja w Chinach i Indiach. Oba rynki są dla Sobieskiego bardzo obiecujące. Obecnie marka Sobieski jest 7. marką wódki na świecie w segmencie premium - mówi Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Belvedere.

sm ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane