• rozwiń
    • WIG20 2325.67 -0.54%
    • WIG30 2660.58 -0.41%
    • WIG 59589.02 -0.38%
    • sWIG80 11551.01 -0.21%
    • mWIG40 4087.31 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

"Polska" jeszcze nie ogólnopolska?

"Polska" jeszcze nie ogólnopolska?
Foto: TVN24 Foto: Nowy projekt dziennik Polskapresse nie jest formalnie ogólnopolską gazetą

Czy dziennik „Polska” jest tytułem ogólnopolskim? - pyta "Rzeczpospolita". Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy nie, bo wydawca nie zarejestrował go jako ogólnopolskiej gazety z regionalnymi mutacjami.

Grupa Wydawnicza Polskapresse zarejestrowała w ZKDP 17 gazet regionalnych, które mają wspólną makietę i część tytułu. Do projektu włączył się też należący do Zbigniewa Jakubasa „Kurier Lubelski”.

– My oczywiście wiemy, że one ukazują się pod wspólnym tytułem, ale z punktu widzenia ZKDP są to różne gazety i tym samym Polskapresse nie ma dziennika ogólnopolskiego. W ZKDP zarejestrowanych jest kilkanaście tytułów prasowych, które mają jedną wspólną część nazwy: słowo „Polska”. Nie ma między nimi jednolitości wydawcy: np. „Kurier Lubelski” wydaje nie Polskapresse, ale inny wydawca, a kilka z nich nawet nie ma w zarejestrowanym tytule słowa „Polska” – mówi gazecie Iwona Szczęsna, dyrektor biura Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Wydawca mógł wybrać inne rozwiązanie i zgłosić do ZKDP jeden tytuł – „Polska” mutowany w regionach. Tak w styczniu tego roku inny wydawca, Media Regionalne, zarejestrował swój nowy tytuł „Głos Dziennik Pomorza” powstały z połączenia trzech dzienników: „Głosu Szczecińskiego”, „Głosu Koszalińskiego/Słupskiego” i „Głosu Pomorza”. Nie wiadomo, dlaczego na podobny ruch nie zdecydowała się Polskapresse.

To w końcu ile sprzedają?

Z informacji "Rz" wynika, że wydawcy zrzeszeni w ZKDP nerwowo zareagowali na sposób, w jaki wydawnictwo podało wstępne wyniki sprzedaży gazet składających się na dziennik „Polska” (zadebiutował na rynku 15 października). Wydawca gazety upublicznił je w listopadzie, sumując średnią sprzedaż wszystkich regionalnych tytułów z nagłówkiem „Polska”. Do czasu ogłoszenia pierwszych oficjalnych danych o sprzedaży „Polski” (ZKDP opublikuje październikowe wyniki dzienników w pierwszych dniach grudnia) ZKDP musi zdecydować, czy widzi w tym problem czy też nie.

Magdalena Chudzikiewicz, rzeczniczka Polskapresse, nie chce komentować sprawy. – Do czasu ogłoszenia październikowych wyników przez ZKDP nie podajemy już własnych szacunków – mówi tylko. Pytanie, czy potem ZKDP nie będzie miało uwag do takiego sposobu podawania wyników.


Średnia sprzedaż tego dziennika, będąca sumą sprzedaży kioskowej, prenumeraty i elektronicznych e-wydań wszystkich gazet składających się na „Polskę”, w pierwszym tygodniu ukazywania się (od 15 do 20 października) wyniosła według danych wydawcy 367 961 egz.

W drugim tygodniu – 370 841 egz., a w trzecim (który skończył się 3 listopada) – 419 410 egz. Według deklaracji Tomasza Wróblewskiego, wiceprezesa Polskapresse, dziennik ma konkurować z „Gazetą Wyborczą”, której średnia sprzedaż przekracza 400 tys. egz.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane