• rozwiń
    • WIG20 2188.24 +0.40%
    • WIG30 2481.46 +0.42%
    • WIG 57863.03 +0.42%
    • sWIG80 11638.04 +0.42%
    • mWIG40 3734.43 +0.52%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Polak ufa bankom, bo nie zawiodły w kryzysie

W USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii zaufanie klientów do banków nadal spada, natomiast Polacy są zadowoleni z usług bankowych - wynika z badania Ernst & Young, dotyczącego zaufania do sektora bankowego. Nasza opinia o instytucjach finansowych to przede wszystkim ich oparcie się kryzysowi.

Firma doradcza Ernst & Young pod koniec 2010 roku przeprowadziła badanie klientów banków detalicznych w 26 krajach świata. Wzięło w nim udział ponad 20 tys. klientów banków, w tym tysiąc z Polski.
- Wyniki badania potwierdzają, że zaufanie do instytucji finansowych w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech spada, a główne tego przyczyny są wciąż związane z kryzysem - powiedziała na konferencji prasowej Iwona Kozera z Ernst & Young, prezentując wyniki badania.

Zawiedzione zaufanie

W skali globalnej 44 proc. klientów banków detalicznych powiedziało, że ich poziom zaufania w stosunku do banków spadł w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 13 proc. uznało, że wzrósł, a 43 proc. odpowiedziało, że jest bez zmian. Największe spadki zaufania odnotowano w Wielkiej Brytanii - 63 proc. klientów, Niemczech - 61 proc., USA - 55 proc., Hiszpanii - 58 proc.

Zdaniem Kozery, główne powody, dla których poziom zaufania spadł, to obawy klientów przed kryzysem, recesją, a także brak wiary, że banki dobrze chronią swoje aktywa.

Bankowa rzeczywistość w Polsce

Kozera powiedziała, że w Polsce klienci są zadowoleni z banków.
- Wynika to głównie z tego, że były one mniej dotknięte kryzysem, niż ich spółki matki i inne globalne marki finansowe - wyjaśniła. Dodała, że oczekiwania Polaków wobec instytucji finansowych są też zdecydowanie niższe niż w krajach zamożniejszych.
- To kolejna przyczyna naszego zadowolenia z banków - zaznaczyła.

Z badania wynika, że w naszym kraju 59 proc. klientów ufa bankom tak samo jak przed rokiem, 15 proc. bardziej, a 26 proc. mniej niż przed 12 miesiącami.
- Duża grupa Polaków mówi, że nie jest zadowolona z tego, jak kształtują się produkty i usługi banków - powiedziała.

Badanie wykazało, że 47 proc. Polaków korzysta z usług jednego banku, 38 proc. z dwóch, 12 proc. z trzech, a 4 proc. z więcej niż trzech. Najbardziej zadowoleni jesteśmy z bankowości elektronicznej, dostępności oddziałów bankowych oraz bankomatów.

mkg

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane