• rozwiń
    • WIG20 2159.91 +1.74%
    • WIG30 2443.18 +1.81%
    • WIG 56895.37 +1.54%
    • sWIG80 11446.40 +0.22%
    • mWIG40 3629.46 +1.17%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-11 17:15

Dostosuj

Polacy nie słyszeli o uwolnieniu rynku energii

Polacy nie słyszeli o uwolnieniu rynku energii
Foto: tvn 24 Foto: Dostawcy prądu będą walczyć o nowych klientów

1 lipca został uwolniony rynek energii. Teraz każdy może zmienić dostawcę prądu, ale tylko 20 proc. Polaków słyszało o takiej możliwości - pisze "Gazeta Wyborcza"

Otwarcie rynku nastąpiło 1 lipca w całej UE, choć w wielu krajach Unii dostawcę prądu można było sobie wybrać już od dawna. W Polsce firmy energetyczne po raz pierwszy zaczną konkurować o masowego klienta. Wprawdzie już od prawie dwóch lat dostawcę energii mogą wybierać przedsiębiorcy, ale zaledwie ok. 100 firm się na to zdecydowało.

W Niemczech w pierwszym roku po otwarciu rynku na zmianę zdecydował się co dwudziesty klient i analitycy przypuszczają, że tak będzie też w Polsce. Ale żeby zmienić operatora, trzeba się najpierw dowiedzieć o takiej możliwości. Z badań przeprowadzonych w czerwcu przez PBS oraz firmę public relations On Board wynika, że zaledwie 20 proc. Polaków słyszało o uwolnieniu rynku prądu. Lepiej jest wśród kadry kierowniczej (50 proc.) i pracowników umysłowych (71 proc.) - ludzie ci po prostu częściej czytają gazety.

Otwarcie rynku następuje w czasie wakacji, kiedy Polacy zwykle mają inne sprawy na głowie, niż myślenie o rachunkach za prąd. Jednak niektóre firmy próbują wykorzystać sezon urlopowy na "łapanie" nowych klientów - działająca dotychczas w północnej Polsce państwowa Energa będzie się promować podczas pikników Radia Zet i Polsatu w 30 miastach Polski. Także sprywatyzowane już warszawski RWE Stoen i gliwicki Vattenfall planują kampanię reklamową, choć jej szczegóły są tajemnicą.

Odmienną strategię przyjęła Polska Grupa Energetyczna - największy gracz na rynku. - Do kampanii reklamowej przystąpimy jesienią - powiedziała Dominika Tuzinek, rzeczniczka spółki. Na razie PGE będzie walczyła o utrzymanie starych klientów.

TR

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane