• rozwiń
    • WIG20 2183.25 +0.85%
    • WIG30 2470.27 +0.77%
    • WIG 57418.58 +0.69%
    • sWIG80 11429.60 -0.17%
    • mWIG40 3647.38 +0.29%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Polacy lubią biznes w sieci

Polacy lubią biznes w sieci
Foto: TVN24.pl Foto: Gospodarcze e-newsy coraz popularniejsze

- W internecie zwiększa się popyt na wiarygodne informacje o gospodarce - wynika z przygotowanego przez "Rzeczpospolitą" i PBI/Gemius zestawienia najbardziej popularnych stron o tematyce ekonomicznej. "Wypływają" one na fali kryzysu i zmęczenia Polaków rosnącą tabloidyzacją mediów.

Według badania, specjalistycznym portalom ekonomicznym w ostatnim czasie pomogły m.in. kryzys na rynkach finansowych i bankructwa banków. Od września 2008 większości portali biznesowych przybyło od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy użytkowników.

Prosto...

Jednak kryzys to nie jedyne źródło sukcesu portali ekonomicznych. Jak mówi "Rz" Magdalena Górak z agencji interaktywnej Artegence, w całym Internecie widoczna jest tendencja do specjalizacji. – Dla niektórych użytkowników wielkie portale mają zbyt dużą zawartość. Dotarcie np. do wiadomości gospodarczych wymaga przebicia się przez reklamy, przewinięcia strony, czasem kilku kliknięć. W wyspecjalizowanych serwisach mamy wszystko dostępne od razu – tłumaczy.

... i profesjonalnie

Jak ostrzega jednak Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu, sen o potędze specjalistycznych portali biznesowych może się szybko skończyć. Z popytu na gospodarkę mogą chcieć skorzystać popularne serwisy internetowe, takie jak Fotka czy Nasza-Klasa. – Wystarczy, że uruchomią dział z wiadomościami biznesowymi, i momentalnie zyskają duży udział w rynku dzięki wielkiej bazie swoich użytkowników – mówi.

Nieco inaczej patrzy na sprawę Rafał Oracz, dyrektor generalny firmy CR Media. Jego zdaniem Polacy będą szukać rzetelnych informacji w profesjonalnych źródłach. – Media internetowe jakiś czas temu postawiły na tabloidyzację, czyli maksymalne uproszczenie przekazu i dostosowanie go do popularnych gustów. Okazało się, że tematów ekonomiczno-gospodarczych czy choćby związanych z popularnymi kredytami lub wahaniami kursów walut nie da się w ten sposób skutecznie sprzedać – uważa Oracz.

To się czyta

Polska:
- Onet
- Money.pl
- Wirtualna Polska

Świat:
- Reuters
- CNN
- Bloomberg

serwisy gospodarcze

A jak wygląda obecnie sytuacja na rynku gospodarczych e-newsów? Prym wiedzie należący do ITI Onet – najczęściej oglądany portal w polskiej sieci. Jego sekcję ekonomiczną w 2008 roku oglądało miesięcznie średnio 2,5 mln osób (tzw. unikalnych użytkowników).

Portal Money.pl w 2008 roku osiągnął średni wynik 1,9 mln użytkowników w miesiącu, o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Portal Wirtualna Polska ze swoimi serwisami biznesowymi zajął trzecie miejsce z 1,65 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

mkg/mlas

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane