• rozwiń
    • WIG20 2179.53 -0.69%
    • WIG30 2471.15 -0.76%
    • WIG 57618.54 -0.70%
    • sWIG80 11589.08 -0.33%
    • mWIG40 3715.08 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Po żałobie i powodziach wódka traci

Po żałobie i powodziach wódka traci
Foto: sxc.hu Foto: Polacy kupili mniej wódki niż rok wcześniej

W ciągu roku - od grudnia 2009 do listopada 2010 - Polacy kupili mniej wódki niż rok wcześniej. Około 5 proc. mniej - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Producenci mówią, że wpływ na to miała seria "niekorzystnych zdarzeń w drugim i trzecim kwartale".

– Żałoba narodowa, powodzie, fala upałów – wylicza w rozmowie z "Rzeczpospolitą" William Carey, prezes CEDC, notowanego na giełdach w Nowym Jorku i Warszawie producenta wódki.

We wspomnianym okresie Polacy kupili niemal 240 mln litrów wódki – wyliczył Nielsen. Czy w przyszłym roku będzie lepiej? Zdania są podzielone. Część rozmówców "Rz" mówi, że tak, a jaskółką zmian na lepsze ma być poprawa w segmencie wódek smakowych.

Firma badawcza Euromonitor International przewiduje zaś np., że w 2011 r. sprzedaż wódki zmaleje o niecały 1 proc. i przekroczy nieco 266 mln litrów. Zaledwie o 0,1 proc., do ok. 12,98 mld zł, zwiększy się wartość sprzedaży.

Kto zyska?

Rośnie natomiast sprzedaż innych trunków - EI szacuje, że w 2011 r. najbardziej zwiększą się wydatki Polaków na whisky (o ok. 17 proc.), na gin (o 4 proc.), na czerwone wina (o ok. 7 proc.).

Szansę na wyższe przychody mają w tym roku także m.in. producenci i dystrybutorzy win musujących i nalewek - wynika z analizy EI.

//kdj

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane